اعلام تشکیل حزب بزرگ سوم در آمریکا

© AFP 2023 / Timothy A. Claryاعلام تشکیل حزب بزرگ سوم در آمریکا
اعلام تشکیل حزب بزرگ سوم در آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2022
اشتراک
خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود اطلاع داد اعضای سابق احزاب جمهوری خواه و دموکرات آمریکا از تشکیل حزب بزرگ ثالثی در این کشور خبر داده اند که قرار است رأی دهندگان نگران از "سیستم دو حزبی ناکارآمد آمریکا" را به سوی خود جلب کند.
به گزارش اسپوتنیک، حزب جدید با ادغام سه نیروی سیاسی تشکیل خواهد شد: جنبش نوسازی آمریکا (Renew America Movement)، حزب رو به جلو (Forward Party) که توسط نامزد سابق دموکرات ریاست جمهوری اندرو یانگ تأسیس شد و جنبش خدمت به آمریکا (Serve America Movement).
ده ها تن از مقامات سابق حزب جمهوری خواه و دموکرات روز چهارشنبه تشکیل یک حزب ثالث سیاسی جدید را برای جلب نظر میلیون ها رای دهنده ای که به گفته آنها از سیستم دو حزبی ناکارآمد آمریکا ناامید شده اند، اعلام کردند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2022
ترامپ از سیاست خارجی فعلی آمریکا انتقاد کرد
حزب جدید که به نام "پیشرو" ()Forward نامیده می شود، در ابتدا تحت ریاست مشترک اندرو یانگ، نامزد سابق دموکرات ریاست جمهوری و کریستین ویتمن، فرماندار سابق نیوجرسی، جمهوری خواه سابق خواهد بود.
به گزارش رویترز، در پاییز امسال، رهبران حزب جدید تعدادی از برنامه ها را در بیست شهر ایالات متحده برگزار خواهند کرد.
سیستم دو حزبی فعلی آمریکا متشکل از احزاب دموکرات و جمهوری خواه است که از سال 1852 به طور مداوم در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده و از سال 1856 کنگره را کنترل می کنند. علاوه بر دو حزب پیشرو، 38 حزب فدرال دیگر بدون احتساب حزب های منطقه ای در ایالات متحده وجود دارد، اما آنها عملاً تأثیری بر سیاست ندارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала