ایران صاحب فناوری تولید ال‌ان‌جی و هلیوم شد

© AFP 2023 / Atta Kenareیک گام دیگر از ایران در جهت ارتقاء فن آوری های گران قیمت
یک گام دیگر از ایران در جهت ارتقاء فن آوری های گران قیمت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2022
اشتراک
امروز از پلنت پایلوت ساخت گاز هلیوم و ال‌ان‌جی و سه محصول دانش‌بنیان مبدل‌های پلن فیت، سیستم خالص‌سازی و توربواکسپندرهای دور بالا در ایران رونمایی شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران، معاون علمی و فناوری و معاون اول ریاست جمهوری ایران از پلنت پایلوت ساخت گاز هلیوم و LNG و سه محصول دانش‌بنیان مبدل‌های پلن فیت، سیستم خالص‌سازی و توربواکسپندرهای دور بالا در دانشگاه شریف رونمایی شد.
برای ساخت پلنت‌های تولید هلیوم و LNG از محصولاتی با فناوری بالا شامل مبدل‌های پلن فیت، سیستم خالص سازی و توربواکسپندرهای دور بالا استفاده شده است که دانش طراحی، ساخت و راه اندازی آن بصورت کامل بومی ایران است.
فاز ۱۱ پارس جنوبی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2022
برداشت هلیوم از بزرگترین میدان گازی جهان در ایران در دستور کار قرار گرفت
لازم به ذکر است که متخصصان دانشگاه صنعتی شریف ایران پس از تلاشی ۱۰ ساله، موفق به کسب دانش و فناوری مورد نیاز برای دستیابی به هلیوم با خلوص ۹۹.۹۹۹ درصد و LNG گاز مایع طبیعی شدند.
به نقل از وزارت علوم ایران، با توجه به وجود منابع اولیه مناسب در پارس جنوبی و کسب دانش جداسازی هلیوم، امید است با راه اندازی واحدهای صنعتی تولید هلیوم در این کشور، علاوه بر تامین نیاز داخلی، امکان صادرات این محصول از ایران نیز میسر شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала