آمادگی ارتش سوریه برای مقابله با هرگونه تجاوز احتمالی ترکیه

© AFP 2023 / Anwar Amroآمادگی ارتش سوریه برای مقابله با هرگونه تجاوز احتمالی ترکیه
آمادگی ارتش سوریه برای مقابله با هرگونه تجاوز احتمالی ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2022
اشتراک
وزارت دفاع سوریه آمادگی ارتش این کشور را برای مقابله با هرگونه تجاوز احتمالی ترکیه و سازمان های وابسته به آن اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای که در وب‌ سایت خود توسط یک منبع نظامی وابسته به این سازمان منتشر کرد، گفت: با افزایش شدت اقدامات تحریک‌ آمیز رژیم ترکیه در خاک سوریه طی دو روز گذشته و حملات به مناطق مختلف و تعدادی از سایت‌ های نیروهای مسلح سوریه، ما تأیید می‌کنیم که ارتش سوریه آماده مقابله با هرگونه تجاوزی است که ممکن است توسط این رژیم و سازمان‌ های تروریستی آن انجام شود.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که ارتش ترکیه با تجدید حملات خود به خاک سوریه، اطراف روستای تل زیوان واقع در ۱۵ کیلومتری شمال غرب شهر قامشلی را با توپخانه هدف قرار داد.
کنسولگری ترکیه در عراق مورد حملات موشکی قرار گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2022
کنسولگری ترکیه در عراق مورد حملات موشکی قرار گرفت
رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که کشورش قصد دارد عملیات نظامی در داخل خاک سوریه برای "مبارزه با تروریسم" و ایجاد منطقه‌ ای امن آغاز کند.
ترکیه معمولاً در داخل عراق و سوریه علیه یگان های مدافع خلق کرد در سوریه و حزب کارگران کردستان که پایگاه ها و اردوگاه های آموزشی در منطقه سنجار و در مناطق کوهستانی اقلیم کردستان عراق در مرز ترکیه دارد، حملاتی انجام می دهد.
در حالی که آنکارا می گوید هدف از حضورش در سوریه جلوگیری از تهدید جناح های کرد است، دمشق تاکید می کند که حضور ترکیه در این کشور یک اشغال است.
وزارت امور خارجه سوریه در نامه‌ ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل متحد، به قصد ترکیه برای انجام عملیات نظامی در داخل خاک خود اعتراض کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала