ولیعهد عربستان: جمعیت عربستان تا سال ۲۰۳۰ به ۶۰ میلیون نفر می‌ رسد

© wikipedia / Sent via OTRSولیعهد عربستان: جمعیت عربستان تا سال ۲۰۳۰ به ۶۰ میلیون نفر می‌ رسد
ولیعهد عربستان: جمعیت عربستان تا سال ۲۰۳۰ به ۶۰ میلیون نفر می‌ رسد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2022
اشتراک
ولیعهد عربستان سعودی ضمن اعلام سرمایه گذاری جدید ۱۳۵ میلیارد دلاری در پروژه نئوم تاکید کرد که پیش بینی می‌شود جمعیت عربستان را تا سال ۲۰۳۰ به ۶۰ میلیون نفر برسانیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، اعلام کرد که صندوق سرمایه گذاری عربستان ، ۵۰۰ میلیارد ریال سعودی معادل ۱۳۵ میلیارد دلار در پروژه " نئوم" سرمایه گذاری خواهد کرد که با این سرمایه گذاری جدید میزان کل سرمایه گذاری در پروژه نئوم به ۱.۲ تریلیون ریال سعودی، معادل ۳۲۰ میلیارد دلار می‌رسد.
محمد بن سلمان در مصاحبه با تعدادی از روزنامه نگاران پس از رونمایی از پروژه The Line اعلام کرد : فاز اول پروژه نئوم که در حال انجام است تا سال ۲۰۳۰ تکمیل خواهد شد که جمعیت شهر نئوم در سال ۲۰۳۰ به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و تا سال ۲۰۴۵، به ۹ میلیون نفر خواهد رسید.
وی در ادامه افزود: پروژه نئوم تا سال ۲۰۳۰، به حمایت دولت بستگی دارد.
محمد بن سلمان در خصوص شهر رویایی خود اعلام کرد: این طراحی‌ های استثنائی، ساخت شهری طبقاتی را نشان می‌دهد؛ این شهر دارای قطار مافوق سریع است که دو طرف شهر را در عرض بیست دقیقه طی می‌ کند. سطوح شیشه‌ ای در دو طرف شهر همچون آینه‌های بازتابنده‌ ای عمل خواهند کرد که اجازه ادغام شهر با طبیعت را خواهد داد.
ایران و عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2022
گزارش و تحلیل
چشم‌ انداز تجارت ایران و عربستان
بر اساس گزارش العربیه، طول شهر لاین ۱۷۰ کیلومتر است اما عرض آن فقط ۲۰۰ متر و ارتفاع آن ۵۰۰ متر از سطح دریا خواهد بود. این شهر در مساحتی حدودا ۳۴ کیلومتری مربعی قرار است ۹ میلیون نفر را در خود جای دهد که امری بی‌سابقه با شهرهایی در این مساحت است. در شهر لاین همه می‌توانند در عرض ۵ دقیقه به خدماتی که خواهان آن هستند دست پیدا کنند.
محمد بن سلمان همچنین تاکید کرد: پیش بینی می‌شود که تا سال ۲۰۳۰، جمعیت کشور را به ۵۰ تا ۶۰ میلیون نفر برسانیم که از بین آنها نیمی سعودی و نیمی دیگر از اتباع خارجی مقیم در این کشور باشند.
این درحالی است که اخیرا روزنامه الاقتصادیه عربستان اعلام کرد : تعداد جمعیت عربستان در واسط سال ۲۰۲۱ میلادی کاهش ۲.۶ درصدی (۹۰۰ هزار نفری) را به ثبت رساند و به ۳۴.۱ میلیون نفر در ازای ۳۵ میلیون نفر در اواسط سال ۲۰۲۰ رسید.
این روزنامه در ادامه نوشت: برآوردهای اداره کل آمار عربستان حاکی از آن است که دلیل کاهش جمعیت، کاهش ۸.۶ درصدی جمعیت غیرسعودی و مقیم این کشور بوده است که بسیاری از آنها در زمان همه گیری کرونا این کشور را ترک کردند.
بر اساس آمارهای اداره آمار عربستان سعودی، مردان ۵۶.۶ درصد (۱۹.۴ میلیون نفر) از کل جمعیت سعودی و غیر سعودی را در اواسط سال ۲۰۲۱ و زنان ۴۳.۲ درصد(حدود ۱۴.۷ میلیون نفر) را در همین مدت تشکیل می دادند.عربستان ماه مه گذشته سرشماری نفوس و مسکن را برای اولین بار پس از دوازده سال آغاز کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала