وزیر نیروی ایران جزییات توافق با ترکیه را بیان کرد

© Sputnik / Mikhail Voskresensky /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر نیروی ایران جزییات توافق با ترکیه را بیان کرد
وزیر نیروی ایران جزییات توافق با ترکیه را بیان کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2022
اشتراک
وزیر نیروی ایران: با توجه به توافقات صورت‌گرفته، اتصال برقی میان ایران و ترکیه از طریق سه زیرساخت خوی-وان، خوی- باش‌قلعه و بازرگان-دغوبایزید انجام می‌پذیرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیروی ایران گفت: ارتقاء زیرساخت تبادل برق بین ایران و ترکیه یکی از مهم‌ترین توافقاتی بود که اخیراً در جریان سفر رئیس‌جمهور ترکیه به تهران با نظر مثبت دو کشور به دست آمد.
محرابیان با اشاره به سفر اخیر روسای جمهور روسیه و ترکیه به تهران و محورهای مذاکره‌شده در این دیدارها گفت: مسئله توسعه روابط دیپلماسی برق یکی از مهمترین محورهای مذاکره شده در قالب گفت‌وگو میان روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه بود و بر این مبنا و به توافق‌های مثبتی با کشور ترکیه رسیدیم.
وزیر نیروی ایران در توضیح توافقات برقی با کشور ترکیه گفت: ارتقاء زیرساخت تبادل برق بین ایران و ترکیه یکی از مهم‌ترین توافقاتی بود که اخیراً در چهارچوب سفر رئیس‌جمهور ترکیه به تهران با نظر مثبت دو کشور به دست آمد.
محرابیان با اشاره به شیوه عمده اتصال شبکه برق کشورها بیان کرد: شیوه استقرار زیرساخت تبادل برق میان کشورها عمدتا در قالب سه روش سنکرون شبکه‌ها، شیوه ایزوله‌سازی یک منطقه و شیوه نوین خطوط ولتاژ بالای جریان مستقیم پشت به پشت (HVDC Back to Back(BtoB)) انجام می‌پذیرد. در زیرساخت تبادل برق خوی-باش‌قلعه، با کشور ترکیه توافق کردیم تا برای اولین بار اتصال برقی دو کشور از طریق شیوه نوین (HVDC Back to Back) با توان 600 مگاوات انجام شود و از این طریق با ارتقاء ضریب بار موثر، شاهد افزایش ظرفیت تبادل انرژی باشیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала