نشریه آمریکایی: غرب نتوانست روسیه را منزوی کند

© Sputnik / Sergei Savostyanovنشریه آمریکایی: غرب نتوانست روسیه را منزوی کند
نشریه آمریکایی: غرب نتوانست روسیه را منزوی کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.07.2022
اشتراک
نشنال اینترست: سفر پوتین به تهران یکی از شواهدی بود که علی‌رغم تلاش‌های غرب برای منزوی کردن مسکو به دلیل عملیات ویژه در اوکراین، بسیاری از کشورها موضع بی‌طرفی اتخاذ کردند و یا با طرف روسی هم‌نظر شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشنال اینترست، سفر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به تهران یکی از شواهدی بود که علی‌رغم تلاش‌های غرب برای منزوی کردن مسکو به دلیل عملیات ویژه در اوکراین، بسیاری از کشورها موضع بی‌طرفی اتخاذ کردند و یا با طرف روسی هم‌نظر شدند.
نشریه نشنال اینترست با عنوان "چگونه غرب نتوانست روسیه را منزوی کند" خاطرنشان می کند: در حالی که روسیه به طور فزاینده ای از طرف غرب و برخی نهادهای غربی منزوی شده است، نشست های پوتین در تهران به پدیده متفاوت و نگران کننده تری اشاره می کند. علیرغم تلاش‌های سیاستمداران اروپایی و آمریکایی برای ایجاد یک جبهه جهانی متحد علیه کرملین، بخش بزرگی از جهان غیرغربی بی‌طرف مانده و در مورد چین و ایران آشکارا از دیدگاه روسیه در این مناقشه حمایت می‌کنند.
به گفته مارک اپیسکوپوس، نویسنده این مقاله، توافق‌های مربوط به صادرات غلات اوکراینی، به گفته کارشناسان، یک هفته دیپلماسی روسیه را با هدف نشان دادن فروپاشی کمپین غرب برای انزوای سیاسی و اقتصادی مسکو به پایان رساند.
پوتین در تهران با علی خامنه‌ای، رهبر ایران، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد. پوتین در اجلاس سران روسیه، ترکیه و ایران، "تروئیکای" کشورهای ضامن حل و فصل سوریه شرکت کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала