نشست فوق‌العاده شورای امنیت در خصوص بمباران شمال عراق

© AFP 2023 / Timothy A. Clary شورای امنیت
شورای امنیت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2022
اشتراک
شورای امنیت سازمان ملل در خصوص حمله ترکیه به شمال عراق نشست فوق‌العاده برگزار خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری رسمی عراق (واع) اعلام داشت که شورای امنیت سازمان ملل روز سه‌شنبه را به عنوان زمان برگزاری نشست فوق‌العاده در خصوص حمله ترکیه به شمال عراق تعیین کرده است.
احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق اعلام داشت که بغداد از ترکیه به شورای امنیت شکایت کرده است.
وی افزود که بغداد شکایتی به شورای امنیت ارسال کرده و از آن خواسته که جلسه‌ای فوق‌العاده برای بررسی "تجاوز ترکیه" برگزار کند.
روز پنج‌شنبه گروه اطلاع رسانی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در رأس ساعت ۱۳:۵۰ به وقت محلی امروز ۲۰ ژوئیه، روستای برخ در ناحیه درکار از توابع شهرستان زاخو در استان دهوک کردستان عراق در آماج حملات توپخانه‌ای شدید قرار گرفت که به کشته شدن هشت شهروند و زخمی شدن ۲۳ شهروند دیگر که همه آنها از گردشگران بودند، انجامید. مشیر بشیر، رئیس شهرستان زاخو در این خصوص اظهار داشت که قربانیان عمدتا "گردشگران عراقی عرب و عمدتاً از مرکز و جنوب عراق" بودند. وی همچنین نیروهای مرزی ترکیه را در این موضوع مقصر دانست.
پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق مورد حمله موشکی قرار گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2022
حمله موشکی به پایگاه نظامیان ترکیه در شمال عراق
وزارت خارجه ترکیه نیز با صدور بیانیه‌ای از مقامات عراقی خواست تا عجولانه نتیجه گیری نکنند و برای شناسایی مقصران واقعی این حادثه همکاری کنند. در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: ترکیه با هر نوع علیه غیرنظامیان مخالف است. ترکیه مطابق با قوانین بین المللی با تروریسم مبارزه می‌کند و توجه ویژه‌ای به حفاظت از غیرنظامیان دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала