مجله معتبر آمریکایی نتایج سفرهای پوتین و بایدن به خاورمیانه را با هم مقایسه کرد

© Sputnik / Mikhail Metzel /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2022
اشتراک
مجله فارین پالیسی می نویسد، سفرهای ولادیمیر پوتین و جو بایدن، روسای جمهور روسیه و آمریکا به خاورمیانه نشان داد که کشورهای منطقه از مسکو در مسئله شکل گیری دنیای چند قطبی حمایت می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، نویسندگان مقاله منتشره در این مجله معتقدند سفر رهبر آمریکا به کشورهای خاورمیانه موفقیت چشمگیری نداشت.
در این مقاله آمده است: "نتایج ناچیز سفر بایدن به خاورمیانه نشان می‌دهد که بازیگران اصلی منطقه، به‌ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس، تمایلی به قطع روابط خود با روسیه و چین ندارند. <…> مسکو تقریباً با تمام شرکای واشنگتن در منطقه اهداف مشترکی از بالا بودن قیمت‌های انرژی گرفته تا شکل‌گیری دنیای چندقطبی دارد.
ولادیمیر پوتین و آیت الله علی خامنه ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2022
گزارش و تحلیل
نگاهی به اهداف و نتایج سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به ایران
تاکید می‌شود که بایدن نتوانست محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را وادار کند که "به دستور واشنگتن در مورد افزایش تولید نفت عمل کند".
مجله فارین پالیسی خاطرنشان می سازد: " اکنون یکسانی منافع سعودی‌ها با روس‌ها در مورد قیمت نفت بسیار بیشتر از تطابق منافع آنها با ایالات متحده در مورد مسائل امنیتی منطقه‌ای است".
نویسندگان این نشریه رهبر روسیه را بازیگر ماهری در خاورمیانه خوانده و خاطرنشان کردند که سفر وی به تهران تأیید می کند که مسکو دارای شرکای علاقه مند به همکاری در منطقه است.
پیش از این ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به همراه روسای جمهور ایران و ترکیه در نشست سه جانبه سران درباره مسئله سوریه که در تهران برگزار شد، شرکت کرده بود. رئیس جمهور روسیه همچنین با همتایان ایرانی و ترکیه ای خود دیدار دو جانبه انجام داده و همچنین با آیت الله علی خامنه ای رهبر روحانی ایران دیدار کرد.
هفته گذشته، جو بایدن سفری به خاورمیانه داشت. وی در پایان سفر خود به عربستان سعودی گفت که انتظار افزایش بیشتر عرضه نفت را دارد. اما مقامات عربستان اصرار داشتند که قصد دارند تصمیمات سیاسی مطابق با منطق بازار و در چارچوب ائتلاف اوپک پلاس را اتخاذ کنند که روسیه را نیز در بر می گیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала