کاخ سفید: ایران مصمّم به احیای برجام نیست

© Sputnik Screenshotکاخ سفید: ایران مصمّم به احیای برجام نیست
کاخ سفید: ایران مصمّم به احیای برجام نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بیان کرد: آزادی زندانیان آمریکایی در ایران یکی از اولویت‌ های دولت بایدن است.
به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز جمعه در کنفرانسی خبری در پاسخ به سوالی در رابطه با تصویب لایحه تبادل زندانیان با ایران در پارلمان بلژیک، گفت: من شما را به دولت بلژیک ارجاع می‌دهم. بلژیکی ها باید خودشان درباره تحولات سیستم‌ شان صحبت کنند اما بگذارید چند نکته جامعتر عرض کنم. ایران سابقه طولانی در زندانی کردن‌ های ناعادلانه اتباع خارجی دارد تا از آنها به عنوان اهرم سیاسی استفاده کند. این شامل حبس غیرقانونی و خودسرانه اشخاص می‌شود. این اقدامات شنیع است.
وی ادامه داد: ایران به حبس کردن آمریکایی‌ ها ادامه می‌دهد. ایران به طور نادرست و ناعادلانه اتباع کشورهای ثالث را زندانی می‌کند. این مسئله یکی از اولویت‌ های این دولت است و تا زمان آزادی آمریکایی‌ ها اولویت این دولت باقی خواهد ماند. ما به همکاری با شرکایمان برای رسیدگی به رفتار شنیع ایران در حبس نادرست اتباع خارجی ادامه خواهیم داد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: ما و متحدان به انجام هرآنچه که در توان داریم برای آوردن اتباعمان به جمع خانواده‌هایشان متعهد هستیم. این اشخاص سالیان سال است که از خانواده‌هایشان جدا شده‌اند. ما از کشورهای همنظر سراسر جهان می‌خواهیم که به اعمال فشار علیه دیگر کشورهایی که مشغول حبس اتباع خارجی می‌شود - از جمله ایران - بپردازند.
ند پرایس در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات رئیس سازمان اطلاعات انگلیس در رابطه با ایران گفت: اینکه آمریکا و انگلیس روابط به شدت نزدیک اطلاعاتی دارند یک راز نیست. من در جایگاهی نیستم که در خصوص محتوای این رابطه گفتگو کنم اما گمان نمی‌کنم به اجازه امنیتی نیاز داشته باشم تا این حقیقت را بگویم که ایران تاکنون تصمیمات سیاسی لازم برای بازگشت دوجانبه به پایبندی‌های برجامی را نگرفته است.
این مقام ارشد آمریکایی اظهار کرد: حقیقت این است که ماه‌هاست توافقی روی میز قرار دارد. ما به دیپلماسی غیرمستقیم با ایران ادامه داده‌ایم اما ایران حداقل تا این زمان نشانه‌ ای از تلاش برای دستیابی به آن توافق نشان نداده است پس این اظهارات درست هستند.
ند پرایس در ادامه گفت: انگلیس همیشه بخشی از۱ + ۵ بوده است. انگلیس نیز به آنچه که جو بایدن گقته علی‌ الخصوص در اینباره که ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد، متعهد است. تحریم‌ های ما تا زمانی که بازگشت دوجانبه به برجام اتفاق بیفتد، در جای‌شان باقی خواهند ماند. ما کاملا انتظار دارم که متحدانمان در سرتاسر جهان علی‌ الخصوص متحدانمان در ۱ + ۵ به اعمال فشار مالی و اقتصادی قوی علیه ایران تا زمان تغییر رویه ادامه دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала