لهستان توافقنامه پذیرش فنلاند و سوئد در ناتو را تصویب کرد

© AP Photo / Johanna Geronسفیر ایالات متحده از زمان پذیرش فنلاند و سوئد در ناتو خبر داد
سفیر ایالات متحده از زمان پذیرش فنلاند و سوئد در ناتو خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2022
اشتراک
رئیس جمهور لهستان، دودا، توافقنامه پذیرش فنلاند و سوئد در ناتو را تصویب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، آندری دودا، رئیس جمهور لهستان، توافقنامه پذیرش فنلاند و سوئد در ناتو را تصویب کرد.
روز جمعه، دودا در حضور خبرنگاران دو قانون را امضا کرد - در مورد تصویب موافقتنامه الحاق فنلاند به ناتو و در مورد تصویب موافقتنامه الحاق به ناتو برای سوئد.
هر دو قانون قبلاً توسط هر دو مجلس پارلمان لهستان - سجم و سنا - تصویب شده بودند.
در 18 مه، فنلاند و سوئد، در برابر پس‌زمینه عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، درخواست‌هایی را برای پیوستن به ناتو به دبیرکل ناتو ارسال کردند. در ابتدا، ترکیه از آغاز روند بررسی این درخواست ها جلوگیری کرد. سپس در 29 ژوئن، ترکیه، سوئد و فنلاند یک یادداشت امنیتی امضا کردند که به همه نگرانی های آنکارا رسیدگی می کند. ترکیه نیز به نوبه خود مخالفت خود را با ورود سوئد و فنلاند به ناتو پس گرفت.
نمایندگان دائمی کشورهای ناتو در 5 ژوئیه با حضور وزرای امور خارجه سوئد و فنلاند پروتکل هایی را در مورد الحاق این کشورها به این ناتو امضا کردند. پس از امضا، روند تصویب پروتکل ها توسط تمام 30 کشور عضو آغاز شد.
روسیه بارها اشاره کرده است که هدف ناتو رویارویی است. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه اظهار داشت که گسترش بیشتر ائتلاف امنیت بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد، ناتو دارای شخصیت تهاجمی است. وی در عین حال خاطرنشان کرد که ورود احتمالی سوئد و فنلاند به ناتو را تهدیدی برای روسیه نمی‌داند. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو همچنان برای گفتگو با ناتو باز است، اما در شرایط برابر، در حالی که غرب باید سیاست نظامی خود در قاره را کنار بگذارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала