گزارش و تحلیل

ماموریت با موفقیت انجام شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoخرازی
خرازی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2022
اشتراک
آقای کمال خرازی رئیس کمیته راهبردی سیاست خارجی ایران در مصاحبه ای با کانال تلوزیونی الجزیره اظهار داشت که ایران از مرز گذر هسته ای عبور کرده و دیگر توانمندی ساخت تسلیحات هسته ای را دارد ولی خودش نمی خواهد چنین کاری را انجام دهد.
بنده قبل تر در چندین مقاله و مصاحبه گفته بودم که هدف برنامه هسته ای ایران تولید تسلیحات هسته ای نیست بلکه رسیدن به مرحله گذر هسته ای است و امروزه این سخنان جناب آقای خرازی تایید همان صحبت ها است.
برخی مردم شاید متوجه نباشند که جریان چیست اما برای اینکه ساده بحث را مطرح کنم این جریان دقیقا مشابه آن می ماند که ایران تسلیحات هسته ای در اختیار دارد چه از این پس دشمنان ایران به خوبی می دانند که اگر احیانا موجودیت ایران در خطر قرار بگیرد احتمال اینکه ایران به یکباره تصمیم به ساخت تسلیحات هسته ای برای دفاع از خود و نابود کردن دشمنانش بگیرد وجود دارد.
علیرغم همه فشارهایی که ایران با آن مواجه شد اما ایرانی ها موفق شدند از همه مراحل و مصائب و دردسرها با سیاست و درایت عبور کنند و خود را به این مرحله برسانند.
آنهایی که با مسایل سیاسی آشنایی دارند به خوبی می دانند که جریان تحریم های آمریکا و دشمنی برخی کشورهای همجوار با ایران یک دشمنی ریشه دار و تاریخی با ملت ایران است و هیچ ربطی به حال حاضر ندارد.
یعنی این را نیز بگذارید به صراحت بگوییم، مشکل آمریکایی ها و دیگر دشمنان ملت ایران در منطقه نظام جمهوری اسلامی در ایران نیست بلکه هر نظامی در ایران حاکم باشد انها همین دشمنی را با آن خواهند داشت و گواه آن تحریم هایی است که آمریکایی ها از زمان مصدق بر علیه ملت ایران وضع کردند و تا به امروز حتی آن تحریم ها را نیز لغو نکرده اند.
همچنین همه کارشناسان سیاسی به خوبی می دانند که داشتن تسلیحات دفاعی حتی هسته ای آن موجبات حفظ یک نظام را فراهم نمی کند و بقای نظام جمهوری اسلامی در ایران گروی حمایت مردم از آن است و نه گروی تسلیحات دفاعی که تولید می شود و این تسلیحات همه اش برای دفاع از کشور می باشد، هر نظامی در این کشور حاکم باشد، یعنی خلاصه بگوییم بحث تولید تسلیحات دفاعی از هر نوعی یک بحث ملی و برای حفظ موجودیت و بقای کشور است.
وجود حکومت و دولت در ایران چیزی حدود 3300 سال سابقه تاریخی دارد، یعنی اگر سال 1776 میلادی که تاریخ تاسیس کشوری به نام ایالات متحده آمریکا است را حساب کنیم چیزی حدود 15 برابر تاریخ ایجاد حکومتی به نام ایالات متحده، و ایران فقط زمانی تضعیف شد که حاکمان ان شروع کردند از مشاوران اروپایی استفاده کنند و این ذهنیت برایشان ایجاد شد که اروپایی ها و اصولا غربی ها متمدن هستند و برای مشورت از ایرانی ها بهتر می باشند.
بسیاری از مردم این روزها درباره قرارداد های ننگینی که موجبات از دست رفتن دو سوم سرزمین ایران می شود صحبت می کنند اما اگر مقداری در تاریخ مطالعه داشته باشند متوجه می شود که همه این سرزمین ها به دلیل خیانت مشاوران اروپایی به رهبران ایران بوده.
چرا ایران دلواپس تشکیل ارتش عربی نیست؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2022
گزارش و تحلیل
چرا ایران دلواپس تشکیل ارتش عربی نیست؟
معروف است آنها بودند که بحث تولید توپخانه را نکوهش قرار دادند و شاهان ایران را قانع کردند تولید توپخانه برای آنها مقرون به صرفه نیست و می توانند توپخانه های بسیار پیشرفته را از اروپایی ها خریداری کنند، اما وسط جنگ ها ازجنگ ایران و روس گرفته تا جنگ های ایران و عثمانی تا جنگ های دیگر در شرق که موجبات از دست رفتن دو سوم خاک ایران شد همه اش به این دلیل بود که ایرانی ها تسلیحات مدرن و پیشرفته تولید نکرده بودند و می خواهستند با تسلیحات پیش پا افتاده با دشمنانشان که تسلیحات پیشرفته داشتند بجنگند و حتی معروف است که در جنگ چالدران (ایران و عثمانی) وقتی که برخی مشاوران شاه اسماعیل اول) به او گفته بودند عثمانی ها با توپخانه بسیار مدرن به جنگ آنها آمده اند مشاور انگلیسی شاه به او گفته بود شمشیر ایرانی برنده تر از توپخانه آنها است و باید سربازانتان بروند و مردانگی و شجاعت را در جنگ به آنها نشان دهند و شاه با تصور اینکه پیروز می شود سربازان را با شمشیر و تیرکمان جنگ توپخانه وتفنگ فرستاد و اکثرا کشته شدند.
در همین جنگ بود که شرق ترکیه امروزی و شرق عراق امروزی از ایران جدا شد و به صورت غیر مستقیم تا به امروز ایرانی ها تاوان آن را می دهند چون با ایجاد سد هایی روی رودخانه هایی که روزی جزو ایران بوده امروزه خشکی مناطق غربی ایران را گرفته و شن و خاک کل کشور را در بر گفته.
حتی زمانی که رضا شاه در ایران قدرت را در دست گرفت می بینیم آنقدر نفوذ خارجی در ایران و ارتش ایران قوی بود که خارجی ها به هر شکلی می خواستند در ایران می تاختند و انگلیسی ها با یک سرجوخه و پنج سرباز صفر می روند رضا شاه را از وسط کاخ بر می دارند و به جایش پسرش را به عنوان شاه می نشانند و کسی جرئت نمی کند که بگوید شما چه کار می کنید؟
بعد هم در دوران جنگ جهانی دوم شوروی و آمریکا و انگلیس بدون اطلاع محمد رضا شاه تصمیم می گیرند بیایند در تهران جلسه برگزار کنند و تصمیم بگیرند و نه فقط شاه ایران را دعوت نکنند حتی به دیدن او هم نروند.
حالا این جریان را با شرایط فعلی ایران مقایسه کنید هواپیمای آمریکایی یک وجب وارد حریم هوایی ایران می شود و در جا سرنگون می شود، پایگاه آمریکایی ها در منطقه با موشک های ایرانی موشک باران می شود و رئیس جمهوری آمریکا صدایش هم در نمی آید، انگلیسی ها کشتی ایرانی را می گیرند ایران کشتی آنها را می گیرند و وادار می کنند سرشان را بندازند پایین کشتی ایرانی را ول کنند و بعد صبر کنند کشتی ایرانی به مقصد برسد و بار خود را خالی کند و به سلامت برگردد ایران و بعد کشتی شان را ول می کنند، جریان یونانی ها را که نیاز نیست تعریف کنم.
متحدین ایران امروزه آنقدر در منطقه قدرت دارند که اسرائیل یک گره دریایی وارد حریم آبی منطقه آنها می شود و بلا فاصله کاری می کنند اسرائیلی ها مجبور شوند کشتی هایشان را صدها گره عقب برانند و...
آن هم در شرایطی که آمریکایی ها انواع و اقسام تحریم های کذایی را بر علیه ایران تحمیل کرده اند.
بحث تهدید های مختلف و فشارهای سیاسی مختلف به کنار.
حالا ایران از گذر هسته ای عبور کرده و شرایطی ایجاد کرده که دیگر طرف مقابل نتواند بحث گزینه نظامی روی میز است را تکرار کند، و حالا طرف مقابل مجبور است که بنشیند و به قول معروف مثل بچه خوب گوش دهد ایران چه می خواهد و آن را انجام دهد.
حالا است که آنهایی که برجام را ترک کردند مثل ... باید پشیمان باشند و خلف آنها باید التماس کنند ایران حد اقل همان توافق را اجرا کند.
حالا ایران با دست سنگین می تواند تو گوش هر کسی که می خواهد بیاید بگوید گزینه نظامی روی میز است بزند و محکم روی میز بزند و به آنها بگوید همه تحریم ها را باید بردارید، همه تحریم ها یک کلام، نه حرفی کمتر نه بیشتر.
حد اقل حالا می توان خیالمان راحت باشد که بلایی که آنها سر دیگر کشورها از عراق تا لیبی و سوریه و یمن و ... آوردند نمی توانند سر ایران بیاورند.
ماموریت با موفقیت انجام شده.
البته این ماموریت، ماموریت های دیگر در حال اجرا است که بعدا آمریکایی ها متوجه می شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала