دیدار و گفتگوی رؤسای جمهور ایران و روسیه

© Sputnik / Sergei Savostyanov/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار و گفتگوی رؤسای جمهور ایران و روسیه
دیدار و گفتگوی رؤسای جمهور ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2022
اشتراک
سید ابراهیم رئیسی در دیدار با همتای روس خود گفت:بعد از دیدارها در مسکو و عشق آباد روند همکاری ها رو به رشد است.
به گزارش اسپوتنیک، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، در دیدار با همتای روس خود ولادیمیر پوتین، اذعان کرد: اراده دو کشور برای توسعه همکاری ها بسیار قابل توجه است.
وی در ادامه افزود: همکاری ها در رابطه با مقابله با تروریسم منجر به امنیت منطقه شده است، دیگران مدعی مبارزه با تروریسم بودن اما همکاری ما با روسیه نشان داد که در وعده خود صادقی بوده ایم، امیدوارم سفر جنابعالی نقطه عطفی برای همکاری های پیش رو باشد.
ولادیمیر پوتین، همچنین اظهار داشت: بسیار خوشحالم که در سرزمین مهمان نواز ایران هستم، همکاری های ما در زمینه های مختلف بسیار پیشرفت می کنند، معادلات تجاری بسیار پیشرفت می کند.
رئیس جمهور روسیه گفت: در زمینه امنیت بین المللی همکاری های خود را افزایش می دهیم، ما سهم بسیار زیادی در حل و فصل بحران سوریه داریم.
در این دیدار روسای جمهور ایران و روسیه درباره گسترش روابط در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، ترانزیت و مبادلات تجاری و نیز تحولات منطقه گفتگو کردند. پیش بینی ها حاکی از آن است که در این سفر مبادلات بر پایه روبل_ریال کلید می خورد. همچنین بررسی شرایط سوریه و پیش برد روند آستانه در دستور کار این سفر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала