افزایش ۴۰ درصدی فوتی‌ های کرونا طی یک هفته در ایران

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر ابتلای تعداد زیادی از پرستاران در ایران به کرونا: رقم جدید
ابتلای تعداد زیادی از پرستاران در ایران به کرونا: رقم جدید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2022
اشتراک
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ایران از افزایش ۴۰ درصدی فوتی‌های ناشی از کووید طی یک هفته خبر داد و گفت: اگر افزایش مراجعات ادامه یابد، تقریبا با دو سه هفته تاخیر، افزایش بستری و با یک ماه تاخیر، احتمال افزایش فوتی‌ها هم وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دکتر عباس شیراوژن درباره وضعیت فعلی کرونا در کشور و احتمال ایجاد محدودیت‌های بیشتر با افزایش بیماری، گفت: باید توجه کرد که آمار ابتلا به کرونا در کشور حدودا از دو هفته قبل شروع به شدت گرفتن کرد و تعداد شهرهای قرمز، نارنجی و زرد افزایش یافته است. در عین حال در فوتی‌ها هم مقداری افزایش داشتیم. البته باید توجه کرد که این افزایش در فوتی شاید هنوز اثر موج جدید نباشد و یا احتمالا افزایش در فوتی‌ها را با تاخیر داشته باشیم.
وی با بیان اینکه تعداد بستری‌های کرونا در هفته اخیر نسبت به هفته قبل تقریبا ۲.۵ برابر شده است، افزود: در عین حال درصد فوتی‌های ناشی از کرونا هم در طی هفته اخیر نسبت به هفته قبل تقریبا ۴۰ درصد افزایش یافته است که ممکن است بیش از این هم شود.
شیراوژن با بیان اینکه در حوزه مراجعات سرپایی هم افزایش را شاهدیم، گفت: با این حال امیدواریم با رعایت مردم و واکسیناسیون بتوان شرایط بیماری را کنترل کرد، اما فعلا در شرایط آغاز و هفته‌های اولیه موج هستیم.
کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2022
متاسفانه ایران وارد موج هفتم کرونا شد
وی با اشاره به سفرهای تابستانی، بازگشت حجاج و... گفت: توصیه ما این است که افرادی که سفر می‌روند یا در فضاهای مسقف و ... با جمعیت زیاد قرار می‌گیرند، بعد از بازگشت اگر مهمانی و دید و بازدید دارند، ۵ تا ۷ روز بعد از بازگشت را صبر کرده و دید و بازدید نداشته باشند که در این صورت احتمال انتقال بیماری کمتر شود. درباره همه سفرها این نکته وجود دارد. به طور کلی تجمع در محیط‌های بسته و ازدحام برایمان منشاء نگرانی است. البته نمی‌توان این موارد را قطع کرد، اما توصیه می‌کنیم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند.
شیراوژن درباره وضعیت غربالگری در مرزها نیز گفت: پایگاه‌های بهداشتی در مناطق مرزی فعالیت کرده و نظارت دارند. به ویژه اگر اتباع کشورهای دیگر وارد کشور شوند، از آنها تست گرفته شده، کارت واکسیناسیون‌شان کنترل می‌شود و اگر علائم مشکوکی داشته باشند، نسبت به قرنطینه آنها اقدام می‌کنند. این ملاحظه وجود دارد که از نقاط مرزی آسیب‌پذیر نباشیم.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره پیش‌بینی از وضعیت بیماری در کشور در هفته‌های آتی نیز گفت: احتمال افزایش فوتی در هفته‌های آینده وجود دارد و اگر افزایش مراجعات ادامه یابد، تقریبا با دو - سه هفته تاخیر افزایش بستری و با یک ماه تاخیر، احتمال افزایش فوتی‌ها هم وجود دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала