پاسخ تند ایران به بایدن

© AP Photo / Evan Vucciپاسخ تند ایران به بایدن
پاسخ تند ایران به بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2022
اشتراک
وزارت خارجه ایران به اتهامات بایدن پاسخ تندی داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به ادعاها و اتهامات منتشر شده علیه ایران در طی سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه غرب آسیا از جمله اظهارات وی در نشست جده واکنش نشان داد.
جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه 25 تیر ماه در جمع تعدادی از سران کشورهای عربی در نشست جده مدعی شد که فعالیت‌های ایران باعث بی ثباتی منطقه شده است. رئیس‌جمهور آمریکا همچنین با بیان اینکه این کشور به تلاش‌های دیپلماتیک خود برای فشار بر برنامه هسته‌ای ایران ادامه می دهد، عنوان کرد آمریکا اجازه نخواهد داد که ایران به سلاح اتمی دست یابد.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهارات بایدن در نشست جده را، مردود و بی اساس خواند و افزود: این ادعاهای واهی، در راستای تداوم سیاست فتنه انگیزانه و تنش آفرین واشنگتن در منطقه است.
این دیپلمات ارشد ایرانی با اشاره به سابقه آمریکا به عنوان اولین کشور به کارگیرنده بمب هسته‌ای، مداخله مستمر در امور داخلی کشورهای منطقه، اشغال و تجاوز نظامی، فروش انبوه سلاح و ترویج نظامی گری در منطقه افزود: آمریکا بار دیگر با توسل به سیاست شکست خورده ایران هراسی، درصدد تنش آفرینی و بحران سازی در منطقه برآمده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تأکید بر سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران در بهره برداری از فناوری صلح آمیز هسته‌ای در چارچوب قوانین و مقررات بین‌المللی و پایبندی بر استمرار گفت‌وگوها برای رفع تحریم‌ها، افزود: اتهامات دروغین آمریکا در خصوص برنامه صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و چشم پوشی این کشور از چندین دهه فریبکاری اسرائیل به عنوان غیرعضو در معاهده عدم اشاعه و بزرگترین دارنده زرادخانه تسلیحات هسته‌ای در منطقه، نشانه بزرگی از تزویر و نفاق دولت آمریکاست.
Президент США Джо Байден перед выступлением в Белом доме по ситуации на Украине - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2022
اظهارات ضد ایرانی جو بایدن در عربستان
کنعانی در پایان با تأکید بر سیاست اصولی و سازنده جمهوری اسلامی ایران در استقبال از گفت‌وگو با همسایگان و ابتکارهای درون منطقه‌ای، افزود: انتظار می‌رود دولت‌های منطقه در پاسخ به دعوت و ابتکارهای جمهوری اسلامی ایران برای گفت‌وگو و همکاری منطقه‌ای، گام‌های سازنده‌ای به نفع امنیت دسته جمعی، صلح و ثبات و توسعه مشترک بردارند.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نخستین سفرش به غرب آسیا و در مقصد اول این سفر به اسرائیل رفت و از آن جا به عربستان سعودی سفر کرد و در نشست جده با حضور کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به اضافه مصر، عراق و اردن شرکت کرد. وی در نشست جده همچنین بیان کرد: "بگذارید به روشنی بگویم که ایالات متحده همچنان به عنوان یک شریک فعال در خاورمیانه باقی خواهد ماند. ما قرار نیست خارج شویم و یک خلاء ایجاد کنیم که توسط چین، روسیه یا ایران پر شود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала