متخصص ژنتیک مضرترین محصولات لبنی را نام برد

© Sputnik / Alexander Kryazhevمتخصص ژنتیک مضرترین محصولات لبنی را نام برد
متخصص ژنتیک مضرترین محصولات لبنی را نام برد - اسپوتنیک ایران, 1920, 17.07.2022
Telegram
شیر و فرآورده های لبنی برای حفظ سلامت کودکان و بزرگسالان بسیار مهم تلقی می شوند.
به گزارش اسپوتنیک، به طور کلی باید در بزرگسالی مراقب مصرف شیر بود، زیرا قابلیت هضم آن توسط بدن حتی در صورت عدم تحمل شدید لاکتوز کاهش می یابد، اما همچنان می توانید آن را به رژیم غذایی اضافه کنید زیرا شیر برای کودکان منبع کلسیم و سایر مواد مفید است. با این حال، کارشناسان هشدار می دهند که برخی از انواع لبنیات بیشتر از سود می توانند به بدن ضرر برسانند.
سویتلانا پرز، متخصص ژنتیک، لیست مضرترین غذاهایی را که از شیر تشکیل شده‌اند جمع‌آوری کرده است. از نظر بی فایده بودن رتبه اول را مارگارین گرفت که اتفاقاً لزوماً حاوی شیر نیست. این یک چربی اصلاح شده ژنتیکی جامد است که مصرف بیش از حد آن منجر به چاقی، اختلالات متابولیسم چربی، دیابت، عدم تعادل هورمونی و ناباروری می شود. این کارشناس یادآور شد که مارگارین زیادی در مواد غذایی خریداری شده وجود دارد مثل کیک های خریداری شده، شیرینی ها.
پنیر دلمه و سرشیر پنیری روکش شده با محصولاتی مثل شکلات جایگزین سالمی برای شیرینی ها هستند، اما نباید از آنها سوء استفاده کرد. این متخصص توضیح داد که قاعدتاً در این محصولات پنیر کمی وجود دارد، اما مقدار زیادی چربی گیاهی و شکر وجود دارد.
دکتر اشاره می کند که دسرهای لبنی مانند بستنی حاوی شیر کم، نشاسته، ژلاتین، روغن گیاهی هیدروژنه، طعم دهنده ها و رنگ ها هستند. به گفته این متخصص اما استثنای هم وجود دارد و آن انواع بستنی است که طبق دستور العمل های قدیمی تولید می شوند - هم خامه ای و هم بدون افزدونی های مصنوعی. با این حال، آنها داری قند و کالری زیادی هستند حتی بیشتر از گوشت.
سویتلانا پرز همچنین شیر گرما دیده را چندان مفید نمی داند، زیرا حاوی حداقل ویتامین ها و پروتئین ها هستند و بیشتر خواص مفید خود را از دست داده اند. بنابراین متخصص ژنتیک این محصول را برای غذای کودک و برای رژیم بزرگسالان بی فایده می داند.
دکتر ترکیب پنیر طبیعی، کره، خامه و خامه ترش را با کربوهیدرات های سریع (مربا، موز، میوه های خشک شیرین) توصیه نمی کند، زیرا باعث ترشح بیش از حد ترشح انسولین می شود و خطر ابتلا به مقاومت به انسولین را افزایش می دهد. می توانید با اضافه کردن چربی (به عنوان مثال، خامه ترش) و فیبر (توت فرنگی، گیلاس - میوه هایی با شاخص گلیسمی پایین) به همان پنیر، بار انسولین را کاهش دهید. به طور کلی، به صورت خالص، بدون افزودنی، وی همچنین ماست، کفیر و پنیر "سفید" را بسیار مفید دانست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала