فنلاند ممکن است با قطعی برق مواجه شود

© Photo / CGP Greyفنلاند ممکن است با قطعی برق مواجه شود
فنلاند ممکن است با قطعی برق مواجه شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2022
اشتراک
رسانه های فنلاندی گزارش دادند، که فنلاند ممکن است در اوایل زمستان با خطر قطع برق مواجه شود.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی فنلاندی YLE روز یکشنبه گزارش داد فنلاند ممکن است در زمستان امسال با قطع برق تا دو ساعت در روز مواجه شود. مشخص شده است که کسری احتمالی با رد منابع انرژی روسیه، نفت و گاز مرتبط است که جایگزینی آنها بسیار دشوار است.
در بیانیه با استناد به پیش بینی اپراتور شبکه برق کشور فینگرید، آمده است: در صورت کمبود برق می توان حداکثر دو ساعت مصرف را کاهش داد. قطعی های از قبل برنامه ریزی شده متناوب خواهند بود.
در یادداشتی آمده است که خاموش کردن برق یک اقدام شدید است که قرار است فقط در شرایط اضطراری استفاده شود. وضعیت در فصل زمستان در بخش انرژی در فنلاند تا حد زیادی به راه اندازی واحد جدید و سوم نیروگاه هسته ای اولکیلوتو بستگی دارد که به طور منظم به تعویق می افتد و اکنون در دسامبر پیش بینی می شود.
با این حال، وزیر اقتصاد فنلاند میکا لینتیلا، که این هفته از نیروگاه هسته ای بازدید کرد، از یک نتیجه مثبت مطمئن است. اطلاعات اطمینان بخش در مورد "اولکیلوتو". "اولکیلوتو-۳" با ظرفیت کامل ۱۶۰۰ مگاوات در ماه سپتامبر کار خواهد کرد و در این ماه ۶۰ درصد از حداکثر ظرفیت تولید خواهد شد.
لینتیلا پس از بازدید از نیروگاه اتمی در شبکه های اجتماعی نوشت: تولیدی مهم هم از نظر قیمت برق و هم از نظر قابل پیش بینی بودن. بازار فنلاند حدود۱۵-۲۰ درصد کمبود انرژی دارد، این کسری در حال حاضر از سوئد پوشش داده می شود. پیش بینی می شود با راه اندازی بلوک سوم نیروگاه هسته ای اولکیلوتو، این کشور از انرژی مستقل شود.
نیروگاه هسته ای اولکیلوتو یک نیروگاه هسته ای در غرب فنلاند است. این ایستگاه در ساحل خلیج بوتنی دریای بالتیک، در جزیره اولکیلوتو واقع شده است. دو راکتوری که در حال حاضر در حال بهره برداری هستند، ۱۶ درصد انرژی مصرفی فنلاند را تولید می کنند.
در سال ۲۰۰۲ تصمیم به ساخت سومین واحد نیروگاه در این نیروگاه هسته ای گرفته شد. در سال ۲۰۰۳، گروه فرانسوی آروا پیمانکار ساخت و ساز شد. مجوز نهایی ساختمان در سال ۲۰۰۵ اخذ شد. هزینه ساخت و ساز ۳ میلیارد یورو برآورد شد، اما متعاقباً سه برابر شد - تا ۹ میلیارد یورو. در فنلاند، نیروگاه هسته ای "لووییسا" با راکتورهای VVER-۴۴۰/۲۱۳ شوروی هنوز کار می کند. در سال ۲۰۲۰، نیروگاه هسته ای لووییسا ۷.۸ تراوات ساعت برق تولید کرد که بیش از ۱۰ درصد کل برق تولید شده در فنلاند است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала