گزارش و تحلیل

ایران و روسیه سعی در کنار گذاشتن دلار و یورو

© Sputnikایران و روسیه سعی در کنار گذاشتن دلار و یورو
ایران و روسیه سعی در کنار گذاشتن دلار و یورو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2022
اشتراک
میربیزنس بانک در حال حاضر بیش از ده نوع خدمات بانکی را در کشور روسیه انجام می دهد.
اسپوتنیک - محمدرضا پورابراهیم، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایران گفت: بانک مرکزی ایران و بانک مرکزی فدراسیون روسیه بر سر دلار زدایی به توافق رسیدند و قرار است در آینده نزدیک ایران و روسیه به طور رسمی روبل و ریال را واحد اصلی تجارت در معاملات ارزی اعلام می کند.
روز ۲۱ تیرماه، باشگاه تجاری ایران و روسیه در میربیزنس بانک با حضور کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه و محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک ملی و رئیس هیات مدیره میربیزنس بانک در مسکو راه اندازی شد.
این باشگاه تجاری با عنوان "میربیزنس کلاب" با ابتکار میربیزنس بانک روسیه به منظور آشنایی شرکت‌ ها و تجار معتبر ایرانی و روسی ایجاد شده است. از طریق این مکانیسم فعالان اقتصادی دو کشور مشتریان خود را شناسایی نموده، با یکدیگر روابط تجاری برقرار می نمایند.
فعالان اقتصادی دو کشور پیش از ورود به این باشگاه راستی آزمایی می شوند تا همکاری‌ های اقتصادی و تجاری در محیط امن صورت پذیرد. اعضای این باشگاه همچنین از تسهیلات بانکی میربیزنس بانک برخوردار خواهند بود.
رضا اصلی مسئول روابط عمومی و تبلیغات میربیزنس بانک در گفتگو با اسپوتنیک به این موضوع پرداخت.
اسپوتنیک - بانک میربیزنس دقیقاً چه اقداماتی (مکانیزمی) انجام می دهد؟ چه کسانی می توانند در این بانک حساب و یا سپرده باز کنند؟
میربیزنس بانک یک بانک کاملا روسی با پایه کاملا ایرانی در کشور روسیه است که تابع قوانین روسیه است. میربیزنس بانک تنها بانک روسی است که به تمام شبکه های داخل روسیه و ایران دسترسی دارد.
-افتتاح حساب برای اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله مشتریان روسی ایرانی و روسی
-افتتاح سپرده روبلی
-ارسال و پرداخت حواله های بانکی به بانک های کارگزار شامل بانک های روسی و بانکهای ایرانی و کارگزاران بانک در برخی کشورها
-گشایش، دریافت و ابلاغ، یا معامله انواع اعتبارات اسنادی، همچنین تنزیل اعتبارات اسنادی مدت دار
-صدور و قبول انواع ضمانت نامه های بانکی و ضمانتنامه متقابل
-خرید و فروش و تبدیل ارزها در چارچوب معاملات بین بانکی
-ارائه انواع تسهیلات (کردیت) بانکی از جمله تامین مالی معاملات تجاری، وام خرید خودرو، تجهیزات و غیره
-خدمات صندوق امانات در مسکو و آستراخان
-افتتاح حساب برای دانشجویان شاغل به تحصیل در روسیه و پرداخت ارز دانشجویی جهت هزینه های زندگی و پرداخت شهریه دانشگاه
ایران و روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2022
توافق روسیه و ایران در مورد اتصال سیستم های پرداختی "میر" و "شتاب"
اسپوتنیک - آیا همانطور که پور ابراهیمی گفت همه معاملات به ریال و روبل خواهد بود؟ کنار گذاشتن دلار چگونه تبادلات بانکی بین کشورها را تسهیل می کند؟
با توجه به اینکه ایران و روسیه مورد تحریم های ظالمانه آمریکا و اتحادیه اروپا قرار گرفته اند، این یک امر طبیعی است که هر کشور بخواهد از اقتصاد و پول ملی خودش دفاع کند. به این منظور که هم تجار و هم مردم از تحریم ها اسیب نبینند. بانک به لحاظ اهداف ذاتی خودش تلاش می کند که رضایت مشتریان را داشته باشد و به واسطه این رضایت، رفت و آمدهای مالی و دریافت و پرداخت های مالی را تسهیل کند.
راهکارهای دلارزدایی در معاملات و مراودات تجاری بین دو کشور از قبل آغاز شده و مکانیزم آن در حال اجراست که و لذا در حال حاضر میربیزنس بانک با کمک سایر بانک های روسی و ایرانی با ارزهای محلی دو کشور تسویه های بین بانکی را انجام میدهد .
اسپوتنیک – میربیزنس بانک از چه زمانی اقدام به صدور کارت "میر" کرده است؟
به صورت آزمایشی حدود ۶ ماه است که میربیزنس بانک موفق شده مجوزهای لازم از بانک مرکزی روسیه برای صدور کارت های بانکی وابسته یه شبکه "میر" را دریافت کند و بسیاری از افراد به صورت تستی این کارت ها دریافت کرده و استفاده می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала