پرتاب ماهواره‌های چینی به فضا

© Sputnik / NASA / Joel Kowsky /  مراجعه به بانک تصاویر پرتاب ماهواره
پرتاب ماهواره - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2022
اشتراک
ماهواره Siwei ۰۳ و ۰۴ توسط یک موشک حامل Long March-۲C به فضا پرتاب شدند و وارد مدار برنامه ریزی شده شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای "سی جی تی ان"، چین در ساعت ۶:۵۷ صبح (به وقت پکن) امروز دو ماهواره جدید سنجش از دور با وضوح بالا را از مرکز پرتاب ماهواره "تای‌یوان" در استان شانشی در شمال چین به فضا پرتاب کرد.
دو ماهواره Siwei ۰۳ و ۰۴ توسط یک موشک حامل Long March-۲Cبه فضا پرتاب شدند و وارد مدار برنامه ریزی شده شدند.
این دو ماهواره خدمات داده‌های سنجش از دور را برای بخش‌های نوظهور مانند ایمنی و امنیت شهری، نقشه برداری سه بعدی صحنه واقعی، مدل سازی اطلاعات شهر برای برنامه ریزی شهری و همچنین کشاورزی دیجیتال و در مناطق مرسوم مانند بررسی منابع زمین، پیشگیری از بلایای طبیعی و کاهش خسارات ناشی از انها و همچنین نظارت دریایی را ارائه خواهند کرد.
اولین گروه از ماهواره‌ها، Siwei ۰۱ و ۰۲، در ۲۹ آوریل ۲۰۲۲ به مدار فرستاده شدند.
این ماهواره‌ها توسط یکی از شرکت‌های تابعه شرکت علوم و فناوری هوافضای چین (CASC) توسعه یافته‌اند. این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ نسل جدید سیستم ماهواره ای سنجش از دور تجاری را با ۲۸ ماهواره در فضا و امکانات زمینی برای اندازه گیری و کنترل، دریافت، پردازش و کاربردهای داده بسازد.
به گفته این شرکت، پس از راه اندازی دو ماهواره جدید، قابلیت های بازیابی اطلاعات و خدمات اطلاعات این صورت فلکی به طور قابل توجهی بهبود خواهد یافت که نشان دهنده تکمیل فاز اول سیستم جدید ماهواره ای است.بر اساس تقاضای بازار می توان آن را به 56 ماهواره افزایش داد. پرتاب روز 16 ژوئیه (شنبه) 427 - مین پرواز از سری موشک های حامل لانگ مارس بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала