جنجال سانسور اسم وریا غفوری در مسابقه خندوانه +ویدئو، عکس

CC BY 4.0 / IRNA / وریا غفوری
وریا غفوری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2022
اشتراک
حذف نام وریا و جایگزین نام دیگری در مسابقه اسم و فامیل در برنامه خندوانه انتقادات گسترده‌ی کاربران را به دنبال داشته است.
به گزارش اسپوتنیک، پنجشنبه شب ۲۳ تیر ماه در مسابقه اسم و فامیل در برنامه خندوانه به طرز عجیبی نام "وریا" حذف شد و تصاویر این سانسور به سرعت در شبکه‌های اجتماعی وایرال شد و انتقادات منفی کاربران به این اتفاق را به همراه داشت.
نام "وریا" در ایران با "وریا غفوری"، کاپیتان سابق باشگاه استقلال مشهور شده است که سانسور این نام و تغییر آن به نام "وحید"، ضمن اینکه برای مخاطبان برنامه خندوانه غیرمنتظره بود سبب اعتراض هواداران استقلال به عوامل برنامه خندوانه شد.
رامبد جوان، مجری برنامه تلویزیونی خندوانه با انتشار ویدئویی در خصوص این موضوع گفت: «اگر قرار باشه که برنامه دچار اشکال شود و مجوز پخش نگیرد مسابقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. که با نظر شرکت‌کنندگان و عوامل برنامه تصمیم گرفتیم نام وریای عزیز را پاک کنیم و اسم دیگری بنویسیم که مسابقه دچار اشکال نشود.»
اما بحرانی در متن استوری اینستاگرامی‌اش نوشت: «اتفاقی که دیشب در برنامه خندوانه افتاد اتفاق بسیار ناخوشایندی بود. این اتفاق ناخوشایند به عقیده من حتما شایسته یک عذرخواهی است. هرچند بنده در هنگام ضبط بخش مسابقه در برنامه دیشب حاضر نبودم که اگر حاضر می‌بودم حتما ری‌اکشن نشان می‌دادم. در هرحال به خاطر اتفاق رخ داده هرچند عملا نقشی در آن نداشتیم به سهم خودم، تمام قد و صمیمانه از جناب آقای وریا غفوری و همچنین تمام شما بینندگان عزیز عذرخواهی می‌کنم. متشکرم. در ضمن ضبط خندوانه دو سه روز پیش به پایان رسیده لذا ما عملا امکان عذرخواهی در خود برنامه را نداریم.»
شبکه نسیم که برنامه خندوانه از آن پخش می‌شود در این رابطه با انتشار اطلاعیه‌ای، این رویکرد را به "سلیقه و نظر تیم تولید برنامه" مربوط دانست.
در متن این اطلاعیه آمده است: «در پی رویداد پخش شده در مسابقه "قاتی بازی" در برنامه "خندوانه" شب گذشته ، پنجشنبه ۲۳ تیرماه، به اطلاع مخاطبان گرامی و فهیم شبکه نسیم می‌رسانیم که این شبکه هیچ گونه محدودیت و ممنوعیتی در پخش اسامی فرد خاصی نداشته و تصمیم اتخاذ شده، سلیقه و نظر تیم تولید برنامه "خندوانه" بوده و هیچ گونه ارتباطی با سیاست‌های سیما و شبکه نسیم ندارد.»
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала