رسانه : اگر صدراعظم آلمان تسلیم پوتین نشود، استعفا در انتظار وی خواهد بود

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر اولاف شولتز صدراعظم آلمان
اولاف شولتز صدراعظم آلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2022
اشتراک
روزنامه نگار دانیل جانسون در مقاله ای برای روزنامه انگلیسی تلگراف نوشت اگر اولاف شولتز صدراعظم آلمان در برابر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه "تسلیم" نشود، سمت خود را از دست خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، وی خاطرنشان کرد که آلمان به دلیل کمبود منابع انرژی دچار یک بحران حاد است که دراین مسئله برلین به روسیه وابسته است.
جانسون نوشت: "یک درام واقعی همراه با جست‌وجوی کسانی جریان دارد که مسئول تصمیم فاجعه‌بار یک دهه پیش برای کنار گذاشتن انرژی هسته‌ای بودند، که به دلیل آن آلمان کاملاً به روسیه وابسته شد. اعتبار آنگلا مرکل که زمانی بت بود، اکنون پاره پاره شده است و و دو سوم رای دهندگان اولاف شولز را به دلیل ناتوانی در تضمین امنیت انرژی محکوم می کنند".
به گفته این روزنامه نگار، صدراعظم فعلی علاوه بر اشتباهات در بخش انرژی، در سیاست خارجی نیز به اندازه کافی قاطع نبود. بنابراین، جانسون معتقد است که شولز، در تلاش برای خشنود کردن هم ناتو و هم روسیه، اوکراین را رها کرده و عملاً هیچ کمکی به آن نمی‌کند. این امر اعتبار برلین را کاهش داده است، در حالی که مشکلات اقتصادی و انرژی آلمان منجر به مخالفت بیشتر آلمانی ها با اقدامات تهاجمی علیه مسکو شده است و حمایت عمومی از کی یف در آلمان در حال تضعیف است.
آزادی اتحادیه اروپا در گروی انرژی روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2022
قصد آلمان برای امتناع از واردات زغال سنگ از روسیه
جانسون نوشت: یا برلین دچار یک شکست بزرگ همراه با فروپاشی ائتلاف حاکم در آلمان گردیده یا تسلیم پوتین خواهد شد. هفته گذشته، شولز و همکارانش از سقوط بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس خوشحال شدند. اما ممکن است چنین سناریوی وحشتناکی در انتظار خود صدراعظم آلمان نیز باشد.
پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، کشورهای غربی تحریم هایی را علیه مسکو از جمله در رابطه با صادرات منابع انرژی روسیه اعمال کردند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته است که سیاست مهار و تضعیف مسکو استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала