گزارش و تحلیل

گلوبال تایمز: آمریکا با کمک های خود به کی یف در باتلاق اوکراین گیر کرده است

© AP Photo / Rafiq Maqboolگلوبال تایمز: آمریکا با کمک های خود به کی یف در باتلاق اوکراین گیر کرده است
گلوبال تایمز: آمریکا با کمک های خود به کی یف در باتلاق اوکراین گیر کرده است   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2022
اشتراک
در غرب دارند متوجه می شوند که کمک های نظامی به کی یف چیزی جز مشکلات جدید ایجاد نمی کند.
اسپوتنیک به نقل از روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین می نویسد: جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، قول داد "تا زمانی که لازم باشد" در کنار اوکراین خواهد بود. اما با آغاز بحران انرژی و غذا، با افزایش تورم و هزینه‌های مربوط به نیازهای کی یف، خستگی ناشی از درگیری و اوکراین، هم در آمریکا و هم در کشورهای غربی مشاهده می ‌شود.
روز شنبه، نیویورک تایمز به نقل از مقامات و تحلیلگران آمریکایی نوشت که با تشدید خستگی از درگیری در هر دو سوی اقیانوس اطلس، حفظ همان مقدار کمک مادی به کی یف برای آمریکا و متحدانش دشوار خواهد بود.
سونگ ژونگ پینگ، کارشناس نظامی چینی و مفسر تلویزیونی به گلوبال تایمز گفت:" ایالات متحده قصد داشت از اوکراین برای تضعیف روسیه استفاده کند. شکستن روسیه با ناکامی مواجه شد. برعکس، خود مسکو از این موقعیت استفاده کرد و آمریکا و کشورهای غربی را به دیوار چسباند. استراتژی آمریکا می تواند به ایالات متحده مانند بومرنگ ضربه وارد کند. هر چه بحران اوکراین بیشتر طول بکشد، آسیب های بیشتری به آمریکا و غرب متحمل خواهند شد." برخی رسانه های آمریکایی نگران تخصیص هزینه های هنگفت آمریکا به اوکراین هستند. کانال فاکس نیوز روز شنبه گزارش داد که حجم بودجه تخصیص یافته آمریکا به کی یف از مجموع مبلغی که برای پنج سال اول جنگ در افغانستان هزینه شده است، بیشتر است.
پاسخ جالب زاخارووا به سخنان ژنرال آلمانی ناتو علیه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2022
زاخارووا: روسیه، اوکراین و ترکیه در حال بررسی نتایج نشست استانبول هستند
درگیری روسیه و اوکراین با جنگی که ایالات متحده در افغانستان به راه انداخته است متفاوت است. جنگ آمریکا علیه روسیه غیرمستقیم است. عوامل غیرقابل کنترل زیادی در این درگیری وجود دارد.
سونگ ژونگ پینگ خاطرنشان می کند: "در چنین شرایطی، ایالات متحده آمریکا و متحدانش به زودی متوجه خواهند شد که کمک آنها به اوکراین در واقع به یک سیاه چاله تبدیل شده است که با عواقب جدی برای آنها همراه است."
فاکس نیوز افزود که دولت بایدن روز جمعه تخصیص 400 میلیون دلار اضافی به اوکراین برای دفع عملیات روسیه اعلام کرد. این مبلغ به حساب کاهش هزینه‌های مربوط به نیازهای دفاعی آمریکا تخصیص می‌ یابد. یعنی برای کمک به اوکراین، واشنگتن مجبور است برنامه های نظامی خود را کاهش دهند.
ایالات متحده با یک دوراهی دشوار مواجه شده است. اگر آنها به کمک به کی یف در این "جنگ نیابتی" ادامه دهند، چنین کمک هایی به بار سنگینی بر اقتصاد آمریکا تبدیل می شود و تورم را بیشتر می کند. اما آمریکا آغازگر و محرک بحران اوکراین است و اگر واشنگتن در نیمه راه از حمایت خود از اوکراین دست بردارد، تمام تلاش های قبلی اش به هدر می رود. ایالات متحده هم اینک 54 میلیارد دلار کمک نظامی و سایر کمک‌ها به اوکراین تخصیص داده است. اما شک و تردیدی وجود دارد که این بودجه کافی باشد.
ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور روسیه ارتش و نیروهای نظامی اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2022
آمریکا: درخواست های کی یف برای تسلیحات دائما در حال تغییر است
در همین حال، در اتحادیه اروپا، طرح کمک به کی یف با موانع قابل توجهی روبرو شده است. کمک مالی اخیر یک میلیارد یورویی به بن بست برخورد کرد و کمک مالی بزرگتر نزدیک به نه میلیارد یورو توسط آلمان مسدود شد.
در ایالات متحده و غرب، شروع به درک این موضوع می کنند که کمک های گسترده غرب به کی یف چیزی به آنها نمی دهد، بلکه فقط مشکلات جدیدی ایجاد می کند. بخش قابل توجه و رو به رشدی از جمعیت ایالات متحده و غرب به زودی متوجه خواهند شد که ارائه کمک به اوکراین در همان حجم سابق بسیار دشوار است. سونگ ژونگ پینگ گفت: "کشورهای بیشتری در اتحادیه اروپا وجود دارند که در باره عقب نشینی فکر می کنند. همین وضعیت در آمریکا نیز مشاهده می شود.
ایالات متحده و غرب بالاخره با تعجب شروع به درک این موضوع می کنند که کدام یک از طرفین پاهایش در یک باتلاق غیر قابل عبور گیر کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала