پیشنهاد بورل برای خرید مشترک تسلیحات برای تکمیل انبارهای اتحادیه اروپا

© AFP 2023 / John Thysپیشنهاد بورل برای خرید مشترک تسلیحات برای تکمیل انبارهای اتحادیه اروپا
پیشنهاد بورل برای خرید مشترک تسلیحات برای تکمیل انبارهای اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2022
اشتراک
رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا، جوزپ بورل، پیشنهاد کرد که کشورهای اتحادیه اروپا خرید مشترک تسلیحات را برای پر کردن ذخایر تخلیه شده به دلیل حمایت از اوکراین انجام دهند.
به گزارش اسپوتنیک، بورل در وبلاگ خود نوشت: « تحلیل و آنالیز شکاف در سرمایه گذاری دفاعی که در ماه مه به رهبران اروپایی ارائه شد، ماهیت این مشکل و همچنین آنچه را که کمیسیون اروپا یا آژانس دفاعی اروپا برای حمایت از کشورهای اتحادیه اروپا برای شروع خرید مشترک (سلاح) می توانند انجام دهند، نشان می دهد. بارزترین مثال، پر کردن ذخایر تخلیه شده در نتیجه تحویل محصولات نظامی به اوکراین است. خریدهای مشترک نه تنها منافع امنیتی و دفاعی اتحادیه اروپا را تامین می کند، بلکه برای متحدان ناتو برای محافظت از اروپا در برابر روسیه ضروری است.»
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала