سخنگوی وزارت خارجه روسیه خواستار تحقیقات بین المللی درباره مشارکت بولتون در کودتاها شد

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2022
اشتراک
خانم ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد اظهارات جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی ریاست جمهوری آمریکا در مورد مشارکت وی در سازماندهی کودتاها در خارج از کشورخود نیاز به بررسی بیشتری دارد و اعتراف وی به این امر سندی برای تحقیقات بین المللی خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک،این دیپلمات روس روز چهارشنبه در کانال تلگرامی خود نوشت: "این یک سند و فاکت برای تحقیقات بین المللی است". خانم زاخارووا در مورد سخنان این سیاستمدار آمریکایی که روز سه شنبه در مصاحبه با CNN اعتراف کرد که به برنامه ریزی کودتاها در کشورهای دیگر کمک کرده است، به این شکل اظهار نظر کرد.
او در رادیو اسپوتنیک گفت: "من به یاد نمی‌آورم فردی که چنین سمت‌های بالایی داشته و مستقیماً مسئول سیاست خارجی ایالات متحده باشد، با صراحت بگوید که در حال برنامه‌ریزی کودتا در کشورهای دیگر بوده است". - بار دیگر نه با حمایت به قول خودشان از نیروهای دموکراتیک، نه برای ترویج و توسعه دموکراسی، کثرت گرایی و... بلکه به گونه ای که فردی که به قول خودش در قدرت سال‌ها و در زمان رؤسای جمهور مختلف بوده، کاملاً گستاخانه، می‌گوید که در حال برنامه‌ریزی کودتا در خارج از کشور خود بوده است."
بولتون اشتباه شگفت انگیز بایدن در مورد روسیه را فاش کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
بولتون اشتباه "شگفت انگیز" بایدن در مورد روسیه را فاش کرد
زاخارووا تاکید کرد که اظهارات مشاور سابق "نیاز به بررسی بیشتر" دارد. این دیپلمات افزود: "این مهم است که بدانیم ایالات متحده در چه نقاط دیگری از جهان برای کودتا برنامه ریزی کرده است.
پیش از این، جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، گفته بود که در تدارک کودتا در خارج از کشور خود دست داشته است. او روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان گفت: "به‌عنوان کسی که در برنامه‌ریزی کودتا نه در اینجا (در ایالات متحده) بلکه در جاهای دیگر کمک کرده، می‌خواهم بگویم حمله به کاخ کنگره توسط حامیان ترامپ در ژانویه 2021 کار حسابی بوده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала