بازداشت شهردار منطقه ۱۵‌ پس از فوت دختربچه ۴ +ویدئو، عکس

© AFP 2023 / Marco Bertorelloدختربچه 10 ساله بر اثر پیری درگذشت + عکس
دختربچه 10 ساله بر اثر پیری درگذشت + عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2022
اشتراک
کودک ۴ ساله در رمپ فضای سبز شهرداری منطقه ۱۵ به دلیل نبود درپوش در چاله‌ای با عمق ۵۰ متر سقوط کرد و جان باخت.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از قوه قضائیه، علی صالحی، دادستان تهران درباره فوت دختربچه ۴ ساله‌ای که در فضای سبز شهرداری منطقه ۱۵ تهران به داخل چاه سقوط کرد، گفت: «پس از اطلاع از وقوع این حادثه با صدور دستوری و با قید فوریت پرونده‌ای با تعیین کارشناس مربوطه برای بررسی علت وقوع حادثه مذکور تشکیل شد و پس از اخذ نظر کارشناسی، بلافاصله دستور بازداشت شهردار منطقه ۱۵، شهردار ناحیه و پیمانکار فضای سبز محل وقوع حادثه فوت دختر خردسال ۴ساله در پایتخت را صادر شد.»
وی همچنین تاکید کرد: متعاقبا پس از حصول نتیجه و بررسی موضوع، اطلاعات تکمیلی در این رابطه به اطلاع شهروندان خواهد رسید.»
مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص این حادثه واکنش نشان داد و گفت: «اولا این حادثه تلخ را به خانواده این کودک تسلیت عرض می‌کنم. دوما باید به این نکته اشاره کرد که اصلا آنجا (محل سقوط کودک) بوستان نبوده است و یک رمپ و لوپی در مجاورت بزرگراه بسیج بوده که جایی برای استراحت نبوده و نیست. البته این فضای خطرناک دارای چمن بوده است اما به هر ترتیب جایگاه استراحت نبوده است. و این کودک در این فضا و در قناتی که زیر این فضای سبز بوده است سقوط کرده و جان سپرده است.»
چمران با بیان اینکه این رمپ و لوپ و فضای سبز مربوط به دهه هفتاد بوده و در آن زمان احداث شده است، تصریح کرد: «متاسفانه یک مقداری سر قنات ریزش کرده و متاسفانه کودک را به پایین کشیده است. ضمن اینکه عمق قنات نیز در ابتدا ۳۰ متر بوده که به مرور عمق آن به ۵۰ متر افزایش یافته است.»
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا شهردار منطقه ۱۵ نیز در این حادثه بازداشت شده است یا خیر؟ گفت: «متاسفانه شهردار منطقه بازداشت شده است و هرچند وی در این حادثه تقصیری نداشته است اما هنوز نیز وثیقه‌ای از سوی مراجع قضایی قبول نشده و اعلام کرده‌اند که باید وثیقه شخصی و نقدی آورده شود.»
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала