https://spnfa.ir/20220712/چرا-لاستیک-های-هواپیما-در-پرواز-مشهد--مسقط-ترکید-11574403.html
چرا لاستیک های هواپیما در پرواز مشهد- مسقط ترکید؟
چرا لاستیک های هواپیما در پرواز مشهد- مسقط ترکید؟
اسپوتنیک ایران
جزئیات سانحه هوایی پرواز ۲۱۱۸ مشهد-مسقط قشم ایر که ساعت یک بامداد با ۷۰ مسافر و ۱۱ خدمه پروازی به مقصد مسقط عمان شروع به خزش کرده بود، آشکار شد. 12.07.2022, اسپوتنیک ایران
2022-07-12T10:52+0430
2022-07-12T10:52+0430
2022-07-12T10:52+0430
ایران
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/521/99/5219960_0:84:1590:978_1920x0_80_0_0_37305cfe29d4a1f290049118f0191ea3.jpg
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "مهر"، جزئیات سانحه هوایی پرواز ۲۱۱۸ مشهد-مسقط قشم ایر که ساعت یک بامداد با ۷۰ مسافر و ۱۱ خدمه پروازی از باند ۱۳ چپ فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به مقصد مسقط عمان شروع به خزش کرده بود، آشکار شد.به گفته دفتر سوانح سازمان هواپیمایی کشوری، پرواز ۲۱۱۸ مشهد-مسقط قشم ایر ساعت یک بامداد با ۷۰ مسافر و ۱۱ خدمه پروازی از باند ۱۳ چپ فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به مقصد مسقط عمان شروع به خزش کرده بود که خلبان در حین برخاستن متوجه صدای نامتعارف از ارابه فرود سمت چپ و ارزش غیر عادی هواپیما و موتور شماره یک میشود.خلبان در ادامه پرواز از عوامل زمینی فرودگاه درخواست بازدید از باند فرودگاه را میکند که عوامل زمینی وجود قطعات لاستیک هواپیما بر روی باند را تأیید و به خلبان اعلام میکنند.خلبان پرواز، وضعیت اضطراری، کاهش سوخت و بازگشت به فرودگاه مبدأ را به برج مراقبت فرودگاه مشهد اعلام میکند؛ همچنین وی درخواست بازدید از چرخهای هواپیما در ارتفاع کم را میدهد که درنتیجه ترکیدگی لاستیک شماره یک هواپیما تأیید میشود.ساعت ۴:۴۰ هواپیما آماده نشستن روی باند ۳۱ راست فرودگاه مشهد میشود که در هنگام فرود، لاستیک چرخ شماره ۲ نیز دچار ترکیدگی شده و هواپیما با بخش فولادی چرخها (رینگها) روی باند فرود میآید که در اثر این اتفاق، سطح آسفالت باند فرودگاه دچار خراشیدگی میشود ولی هواپیما به مسیر خود ادامه داده و نهایتاً در انتهای باند متوقف میشود.سازمان هواپیمایی کشوری میگوید این سانحه هیچ آسیب یا خسارت جانی یا جرحی در پی نداشته است فقط یکی از مسافران برای بازدید روحی-روانی به مرکز درمانی منتقل میشود که آن هم مشکل خاصی نداشته و ساعت ۸ صبح با سایر مسافران این پرواز با هواپیمای جایگزین عازم مسقط میشود.به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری ایران، به لحاظ اهمیت موضوع و تکرار ترکیدگی چرخهای هواپیماها در باند فرودگاه مشهد، بررسیها مطابق با آئین نامه بررسی سوانح و حوادث هوایی مصوب هیئت دولت و ضمیمه شماره ۱۳ پیمان شیکاگو انجام خواهد گرفت.
https://spnfa.ir/20210625/وزارت-خارجه-ایران-کانادا-نمی-تواند-درباره-سانحه-هوایی-در-ایران-گزارش-ارائه-دهد-7992399.html
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
خبرها
fa_FA
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/521/99/5219960_89:0:1502:1060_1920x0_80_0_0_8d274bd05e7c13dfa63b424e35a5beba.jpgاسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ایران
چرا لاستیک های هواپیما در پرواز مشهد- مسقط ترکید؟
جزئیات سانحه هوایی پرواز ۲۱۱۸ مشهد-مسقط قشم ایر که ساعت یک بامداد با ۷۰ مسافر و ۱۱ خدمه پروازی به مقصد مسقط عمان شروع به خزش کرده بود، آشکار شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "مهر"، جزئیات سانحه هوایی پرواز ۲۱۱۸ مشهد-مسقط قشم ایر که ساعت یک بامداد با ۷۰ مسافر و ۱۱ خدمه پروازی از باند ۱۳ چپ فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به مقصد مسقط عمان شروع به خزش کرده بود، آشکار شد.
به گفته دفتر سوانح سازمان هواپیمایی کشوری، پرواز ۲۱۱۸ مشهد-مسقط قشم ایر ساعت یک بامداد با ۷۰ مسافر و ۱۱ خدمه پروازی از باند ۱۳ چپ فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به مقصد مسقط عمان شروع به خزش کرده بود که خلبان در حین برخاستن متوجه صدای نامتعارف از ارابه فرود سمت چپ و ارزش غیر عادی هواپیما و موتور شماره یک میشود.
خلبان در ادامه پرواز از عوامل زمینی فرودگاه درخواست بازدید از باند فرودگاه را میکند که عوامل زمینی وجود قطعات لاستیک هواپیما بر روی باند را تأیید و به خلبان اعلام میکنند.
خلبان پرواز، وضعیت اضطراری، کاهش سوخت و بازگشت به فرودگاه مبدأ را به برج مراقبت فرودگاه مشهد اعلام میکند؛ همچنین وی درخواست بازدید از چرخهای هواپیما در ارتفاع کم را میدهد که درنتیجه ترکیدگی لاستیک شماره یک هواپیما تأیید میشود.
ساعت ۴:۴۰ هواپیما آماده نشستن روی باند ۳۱ راست فرودگاه مشهد میشود که در هنگام فرود، لاستیک چرخ شماره ۲ نیز دچار ترکیدگی شده و هواپیما با بخش فولادی چرخها (رینگها) روی باند فرود میآید که در اثر این اتفاق، سطح آسفالت باند فرودگاه دچار خراشیدگی میشود ولی هواپیما به مسیر خود ادامه داده و نهایتاً در انتهای باند متوقف میشود.
سازمان هواپیمایی کشوری میگوید این سانحه هیچ آسیب یا خسارت جانی یا جرحی در پی نداشته است فقط یکی از مسافران برای بازدید روحی-روانی به مرکز درمانی منتقل میشود که آن هم مشکل خاصی نداشته و ساعت ۸ صبح با سایر مسافران این پرواز با هواپیمای جایگزین عازم مسقط میشود.
به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری ایران، به لحاظ اهمیت موضوع و تکرار ترکیدگی چرخهای هواپیماها در باند فرودگاه مشهد، بررسیها مطابق با آئین نامه بررسی سوانح و حوادث هوایی مصوب هیئت دولت و ضمیمه شماره ۱۳ پیمان شیکاگو انجام خواهد گرفت.