سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برکنار شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / دراگان اسکوچیچ
دراگان اسکوچیچ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.07.2022
اشتراک
کمیته فنی فدراسیون فوتبال ایران به برکناری سرمربی تیم ملی رای داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ابراهیم قاسم‌پور سخنگوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال اطلاع داد: صلاحیت اسکوچیچ را تأیید نکردیم، ولی این موضوع باید به تأیید هیئت رئیسه برسد. گزینه‌های داخلی و خارجی را پیشنهاد دادیم و امیدوارم ظرف یکی دو روز آینده فدراسیون سرمربی جدید را انتخاب کند.
وی افزود: زمان را از دست داده‌ایم. ما به جمع‌بندی رسیدیم و ظرف امروز و فردا فدراسیون فوتبال جانشین اسکوچیچ چه خارجی باشد و چه داخلی را انتخاب خواهد کرد.
قاسم‌پور بیان داشت: فدراسیون باید درباره این موضوع تصمیم می‌گرفت و تا الان به ما ارجاع نکردند. ما صلاحیت اسکوچیچ را تأیید نکردیم و برای گزینه‌های بعدی هم پیشنهاداتی دادیم که هم ایرانی است و هم خارجی و فدراسیون فوتبال اعلام خواهد کرد. روی نفرات به جمع‌بندی نرسیدیم. اسامی که اعلام می‌شود همه حدس و گمان است و تأیید نمی‌کنیم. ما به جمع‌بندی رسیدیم که هنوز قطعیت ندارد و 80، 90 درصد کمیته فنی به این نتیجه رسیده است. فدراسیون اگر صلاح دید در اطلاعیه‌اش اعلام می‌کند.
قاسم‌پور در پاسخ به این سؤال که کی‌روش جزو گزینه‌های کمیته فنی بود، گفت: کمیته فنی تحت هیچ شرایطی کی‌روش را تأیید نمی‌کند.
وی در پاسخ به این پرسش که تصمیم به برکناری اسکوچیچ در این مقطع به صلاح تیم ملی بوده است یا خیر، تصریح کرد: این تصمیمی بود که کمیته فنی گرفت، درباره درست یا غلط آن هم بحث و فکر شد و اکثریت قاطع اعضای کمیته فنی با ادامه کار اسکوچیچ مخالف بودند.
سخنگوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال ایران خاطر نشان کرد: از ابتدا با انتخاب اسکوچیچ و بعد از آن هم مخالف بودم، الان هم مخالف هستم ولی با مشورتی که با اعضا داشتیم به دلایلی برای ما مسجل شد که بودنش نمی‌تواند به ما کمک کند. با صحبت‌هایی که در جلسه کمیته فنی مطرح شد یقین پیدا کردیم که نمی‌تواند به ما کمک کند.
قاسم‌پور در خصوص اینکه فدراسیون فوتبال چقدر باید غرامت به اسکوچیچ بدهد؟ گفت: مسائل مالی به کمیته فنی ارتباطی پیدا نمی‌کند، می‌خواهند با اسکوچیچ با یک دلار به توافق برسند یا با میلیاردها دلار. ما تأمین بودجه برای سرمربی تیم ملی نمی‌کنیم، مطمئناً فدراسیون فوتبال می‌تواند کمک مالی بگیرد و این پول را پرداخت کند. اگر تصمیمی گرفته می‌شود که مربی جدیدی بیاید حتماً به منابع مالی آن هم فکر می‌کنند. در کمیته فنی تحت هیچ شرایط و فشاری این تصمیم را نگرفتیم و نظر ما مشورتی است و به این نتیجه رسیدیم که اسکوچیچ نمی‌تواند به ما کمک کند. از نظر ما کار اسکوچیچ در تیم ملی تمام است.
سخنگوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال در این باره که ترجیح او برای انتخاب سرمربی تیم ملی ایرانی است یا خارجی؟ بیان داشت: به‌عنوان کمیته فنی نظرات‌مان را اعلام کردیم و تصمیماتی که کمیته فنی گرفته شد اعلام کردیم. به جمع‌بندی رسیدیم و این تصمیم را سخنگوی فدراسیون فوتبال اعلام خواهد کرد. نظرمان را به فدراسیون فوتبال گفته‌ایم و خود فدراسیون اعلام می‌کند. کمیته فنی کمیته مشورتی است و تصمیم‌گیرنده نیست. فدراسیون فوتبال اولین و آخرین نهادی است که تصمیم می‌گیرد.
قاسم‌پور در پاسخ به این سوال که تیم ملی با اسکوچیچ به جام جهانی صعود راحتی داشت و آیا به او احترام گذاشته شد؟ گفت: فکر نمی‌کنم توهینی به اسکوچیچ شده است، بحث احترام که وجود دارد و هیچ توهینی به اسکوچیچ نشده است. بحث ما مصلحت و صلاح تیم ملی و مملکت است. قاسم‌پور هم اگر باشد و احساس کند کمکی نمی‌تواند بکند باید کنار برود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала