پس از قتل شینزو آبه، ائتلاف حاکم ژاپن برنده آراء می شود

© AFP 2023 / Saul Loebپس از قتل شینزو آبه، ائتلاف حاکم ژاپن برنده آراء می شود
پس از قتل شینزو آبه، ائتلاف حاکم ژاپن برنده آراء می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2022
اشتراک
پیش بینی می شد ائتلاف حاکم ژاپن روز یکشنبه، دو روز پس از ترور نخست وزیر سابق شینزو آبه، سیاستمدار مسلط و دلال قدرت، اکثریت خود را در مجلس علیای پارلمان حفظ کند.
به گزارش اسپوتنیک، دولت ائتلافی محافظه کار ژاپن قرار بود در انتخابات روز یکشنبه، دو روز پس از ترور نخست وزیر سابق شینزو آبه، سیاستمدار مسلط، اکثریت خود را در مجلس علیای پارلمان افزایش دهد.
آبه، باسابقه‌ ترین رهبر مدرن ژاپن، روز جمعه در حین سخنرانی در حمایت از یک نامزد محلی در شهر نارا در غرب ژاپن کشته شد، قتلی که تشکیلات سیاسی آن را به عنوان حمله به خود دموکراسی محکوم کرد.
حزب لیبرال دموکرات (LDP) به نخست وزیری فومیو کیشیدا، که آبه از چهره های ارشد آن بود و شریک کوچکش کومیتو در مسیر کسب ۶۹ تا ۸۳ کرسی از ۱۲۵ کرسی مناقشه در مجلس علیا، بر اساس یک نظرسنجی خروج از سوی مردم بودند.
کی ساتو، نامزد LDP، پس از اینکه NHK پیش بینی کرد که کرسی خود را در استان نارا به دست خواهد آورد، گفت: آبه، نخست وزیر سابق، که برای حمایت از من آمده بود، در یک اقدام تروریستی در بحبوحه مبارزات انتخاباتی ما مورد اصابت گلوله قرار گرفت.
آبه به دنبال ساتو بود که گلوله خورد. وی گفت: اما ما به کمپین خود با این اعتقاد ادامه دادیم که نباید تسلیم تروریسم شویم یا از آن بترسیم - باید بر آن غلبه کنیم.
بر اساس نظرسنجی خروج، حزب لیبرال دموکرات ۵۹ تا ۶۹ کرسی از مجموع کرسی های مجلس علیا را به دست خواهد آورد که در مقایسه با ۵۵ کرسی قبلی، افزایش یافته است. رسیدن به ۶۹ کرسی باعث می شود حزب لیبرال دموکرات به تنهایی اکثریت را به دست آورد، آستانه ای که قبل از کشتن آبه در نظر گرفته می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала