فرانسه در تدارک برای قطع کامل واردات گاز از روسیه

© Sputnik / Ilja Pitalevفرانسه در تدارک برای قطع کامل واردات گاز از روسیه
فرانسه در تدارک برای قطع کامل واردات گاز از روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2022
اشتراک
برونو لومر وزیر دارایی فرانسه گفت که دولت فرانسه برای توقف کامل گاز از روسیه آماده می شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، فرانسه حدود ۱۷ درصد از گاز خود را با واردات گاز روسیه تامین کرده و به نسبت همسایگانش برای تامین گاز کمتر به روسیه متکی است اما دولت پاریس مشغول تدوین برنامه‌ هایی احتیاطی است.
اقدام فرانسه برای قطع کردن واردات گازش از روسیه در مقطع فعلی از این جهت مساله ساز خواهد بود که فرانسه به جهت جبران کسری به وجود آمده با به کارگیری صنعت تولید برق از انرژی هسته‌ ای با توجه به اینکه بسیاری از راکتورهایش هم اکنون از بابت عملیات نگهداری غیرفعال هستند، به زحمت خواهد افتاد.
برونو لومر وزیر دارایی فرانسه، در اظهاراتی در حاشیه یک کنفرانس اقتصادی و تجاری در جنوب فرانسه بیان داشت:‌ من فکر می‌کنم قطع کامل واردات گاز روسیه توسط ما یک امکان واقعی است...و ما نیاز داریم برای این سناریو آماده شویم.
وی خاطرنشان کرد:‌ نادیده گرفتن این سناریو کاملا غیر مسئولانه خواهد بود.
این در حالی است که در اوایل این کنفرانس او در اظهاراتی اقدام کشورش به قطع کامل واردات گاز از روسیه را "محتمل‌ ترین سناریو" توصیف کرد.
لومر عنوان کرد، اولین خط دفاعی این است که خانه‌ها و شرکتها مصرف انرژی را کاهش دهند، سپس ساخت زیرساختهای جدید مثل تاسیساتی که قادر به تبدیل دوباره محموله‌ های گاز مایع وارداتی از خارج به گاز باشد، ایجاد شود.
لومر تاکید کرد: دولت فرانسه شرکت به شرکت در حال بررسی این است که ببیند کدام یک از آنها می‌توانند مجبور به کاستن از تولیداتشان به جهت صرفه جویی در انرژی در صورت لزوم شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала