اعتراضات ضد دولتی در آرژانتین

© Flickr / Eduardo Amorimاعتراضات ضد دولتی در آرژانتین
اعتراضات ضد دولتی در آرژانتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2022
اشتراک
اعتراضات ضد دولتی آرژانتین در حالی آغاز می شود که رئیس جمهور خواستار اتحاد می شود.
به گزارش اسپوتنیک، آلبرتو فرناندز رئیس‌ جمهور آرژانتین، روز شنبه در حالی که معترضان در پایتخت به سمت دروازه‌های کاخ ریاست‌ جمهوری راهپیمایی کردند و دولت او را به خاطر تورم فزاینده و بدهی ملی سرکوب‌ کننده سرزنش کردند، خواستار اتحاد شد.
رئیس جمهور چپ میانه با چالش فزاینده ای از سوی جناح چپ ستیزه جو ائتلاف حاکم مواجه است که خواهان هزینه های بیشتر دولتی برای کاهش سطح بالای فقر و تورم است. دو متحد اصلی میانه رو در ماه گذشته کابینه او را ترک کردند. این کشور آمریکای جنوبی که یکی از تولیدکنندگان عمده سویا و ذرت است، با تورم بالای ۶۰ درصد دست و پنجه نرم می کند، فشار شدیدی بر پول پزو و افزایش هزینه های واردات گاز که ذخایر ارز خارجی ضعیف را از بین می برد.
فرناندز در یک سخنرانی به مناسبت سالگرد اعلام استقلال آرژانتین، خواستار "وحدت" شد و از جناح های مختلف خواست تا در این راستا تلاش کنند.
وی گفت: تاریخ به ما می‌آموزد که این ارزشی است که باید در سختترین لحظات حفظ کنیم و افزود که کشور به مسئولیت اقتصادی با ذخایر ارزی کم و تورم سرسام‌ آور جهانی نیاز دارد که به اقتصاد محلی آسیب جدی می‌زند. ما باید مسیر تعادل مالی و تثبیت ارز را طی کنیم.
آرژانتین که دهه‌ها بحران‌ های اقتصادی را پشت سر گذاشته بود، اوایل سال جاری قرارداد بدهی ۴۴ میلیارد دلاری را با صندوق بین‌ المللی پول منعقد کرد تا جایگزین برنامه شکست‌ خورده ۲۰۱۸ شود. بسیاری صندوق بین المللی پول را به خاطر سیاست های سختگیرانه اقتصادی مقصر می دانند.
در خیابان‌ های بوینس آیرس، هزاران معترض بعدازظهر شنبه با بنرهایی که روی آن نوشته شده بود "از صندوق بین‌ المللی پول جدا شو" و "خروج، سرمایه، بیرون" راهپیمایی کردند. راهپیمایان از دولت انتقاد کردند و خواستار عدم پرداخت بدهی شدند.
بخش‌ هایی از دولت، از جمله کریستینا فرناندز دی کرشنر معاون رئیس‌ جمهور قدرتمند، خواستار هزینه‌ های بیشتر برای کاهش تأثیر کووید-۱۹ و جنگ در اوکراین شده‌اند، که اعتراض‌ ها را در کشورهایی مانند سریلانکا روشن کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала