چطور می توان از زباله‌های فضایی رها شد؟

© AP Photo / NASA/Scott Kellyفضا
فضا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2022
اشتراک
معمولا زباله‌های ایستگاه فضایی در فضاپیمای باری بارگیری می‌شود که تدارکات را به ایستگاه می‌آورد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای " digitaltrends"، فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی نیز باید به طریقی زباله ها را بیرون بریزند. به طور سنتی، زباله‌های ایستگاه فضایی در فضاپیمای باری بارگیری می‌شود که تدارکات را به ایستگاه می‌آورد و در آنجا لنگر می‌اندازد. سپس سفینه باری رها می شود تا در اتمسفر بسوزد که زباله ها داخل آن انبار شده است. اما اکنون، این ایستگاه روش جدیدی برای خلاص شدن از شر زباله ها دارد - با شلیک آن ها از قفل هوا، محفظه‌ای با فشار کنترل‌شده و مجموعه‌های موازی درب، برای امکان حرکت بین بخش ها در فشارهای مختلف.
شرکت نانورکس (Nanoracks)، شرکتی که سیستم قفل هوای "بیشاپ" را ساخته، به تازگی اعلام کرده است در تاریخ 2 ژوئیه در آزمایش یک فناوری جدید برای دفع زباله‌های مداری، تقریباً 172 پوند معادل 78 کیلوگرم زباله را در یک کیسه زباله مخصوص به بیرون پرتاب کرده است.
رسیدن دمای زمین به بالاترین سطح طی چهارهزارسال اخیر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2016
نابودی آشغال های فضایی
شرکت نانورکس، فهرستی از مواد موجود در این کیسه زباله را ارائه کرده است که شامل فوم استفاده‌شده، مواد بسته‌بندی، محصولات بهداشتی خدمه، لباس خدمه، کیسه‌های انتقال محموله و لوازم اداری است.
این آزمایش به قدری خوب انجام شد که این شرکت در نظر دارد از یک سیستم دفع مشابه در ایستگاه فضایی تجاری برنامه‌ریزی شده خود به نام استارلب (Starlab) که قرار است در سال 2027 عملیاتی شود، استفاده کند.
این فرآیند تخلیه زباله با استفاده از یک "مخزن زباله ویژه طراحی‌شده" انجام شد که دارای حداکثر ظرفیت 600 پوند (272 کیلوگرم) است. کیسه‌های زباله به طور مرتب از ایستگاه‌های فضایی سالیوت (Salyut) متعلق به شوروی در دهه‌های 1970 و 1980 پرتاب می‌شدند. آخرین کیسه زباله در سپتامبر 1996 از ایستگاه فضایی میر پرتاب شد و در ماه مه 1998 وارد جو زمین شد و سوخت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала