چرا دانشجویان خارجی برای تحصیل به ایران می‌روند؟

© Photo / IRNAدانشگاه تهران
دانشگاه تهران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2022
اشتراک
معاون وزیر علوم ایران:‌ یکی از برنامه‌هایی که در سازمان امور دانشجویان دنبال می‌کنیم سیاست جذب دانشجو و تنوع جذب است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، هاشم داداشپور، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران روز 9 ژوئیه (شنبه) اعلام کرد که یکی از برنامه‌هایی که در سازمان امور دانشجویان دنبال می‌کنیم سیاست جذب دانشجو و تنوع جذب است.
وی در ادامه گفت: "دانشجویان خارجی از ۱۱۹ کشور در ایران تحصیل می‌کنند که باید برای افزایش آنها برنامه ریزی کرد. سهم ایران از جابه‌جایی دانشجویان جهانی حدود ۱۰۰ هزار نفر یعنی حدود ۱.۵ درصد کل جمعیت دانشجویانی است که در حال جابه‌جایی در کشورها هستند.
در حال حاضر جابه‌جایی دانشجویان در سطح دنیا بسیار گسترده است به طوری که با این فرایند، ۶ میلیون دانشجو در سراسر دنیا و در کشورهای مختلف در حال تحصیل هستند.
تجاوز بی رحمانه به 300 دختر توسط متجاوز سریالی دختران دانشجو در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2020
تجاوز بی رحمانه به 300 دختر توسط متجاوز سریالی دختران دانشجو در ایران
طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته طی ۱۰ سال آینده این تعداد به ۱۰ میلیون دانشجو افزایش پیدا می‌کند که ظرفیت عظیمی است و شناخت این ظرفیت به نفع هر کشوری است".
عبدالکریم عابدینی گفت: "باید سهم کشور را از دانشجویان خارجی بالا برد. خیلی فشارها ممکن است بر سر رؤسا باشد، اگر کوچک‌ترین رنگ و بوی جریانات منطقه‌ای و سیاسی داشته باشند دیگر جاذبه خود را از دست داده و قدرت رقابتشان را حتی در داخل و بین دانشگاه‌های دیگر از دست می‌دهند.
باید اتاق فکری وجود داشته باشد که مطالعه جدی شود که از این چند میلیون دانشجویی که در دنیا جابه‌جا می‌شوند اگر بخواهیم سهممان را بالا ببریم چه باید بکنیم؟ این‌گونه نباشد که ثقل دانشجویان ما فقط از یک کشور باشد، تحقق این امر چه راه‌هایی دارد؟ راه‌های ابتکاری و خلاقیتی را در این زمینه مطالعه کنیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала