طرح اقدامات در صورت درگیری با چین در آمریکا اعلام شد

© AFP 2019 / JEWEL SAMADطرح اقدامات در صورت درگیری با چین در آمریکا اعلام شد
طرح اقدامات در صورت درگیری با چین در آمریکا اعلام شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2022
اشتراک
دیوید برگر، ژنرال سپاه تفنگداران دریایی آمریکا اعلام کرد در صورت درگیری فرضی با چین، ایالات متحده استراتژی مقابله با دشمن را دارد. سخنان او در 9 ژوئیه در وب سایت مرکز تحلیلی موسسه هادسون (Hudson Institute) نقل شده است.
به گزارش اسپوتنیک، برگر گفت که در صورت درگیری با چین، ارتش آمریکا باید به مراکز فرماندهی ارتش آزادیبخش خلق چین حمله کند. این ژنرال تاکید کرد که مسائل لجستیکی در زمان جنگ کمتر از به دست آوردن داده های اطلاعاتی اهمیت ندارد.
برگر همچنین خاطرنشان کرد که در 20 سال گذشته، جمهوری خلق چین در حال تدوین روش هایی بوده است که باعث بی ثباتی و تضعیف عملکرد ارتش ایالات متحده می شوند.
شی یی، سخنگوی فرماندهی رزمی منطقه شرقی ارتش چین دیروز 8 ژوئن اعلام کرد سربازان این مشور رزمایش هایی را در نزدیکی سواحل تایوان انجام دادند.
25 ژوئن، سفیر چین در فرانسه، لو شائه، آمادگی خود را برای بازپس گیری کنترل بر تایوان، از جمله با ابزار نظامی، اعلام کرد. وی تاکید کرد که چین این جزیره را کشورمستقل نمی داند.
21 ژوئن، گزارش شد که حدود 29 هواپیمای نظامی چین وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان شدند. وزارت دفاع تایوان تصریح کرد که جنگنده ها، بمب افکن های استراتژیک، هواپیماهای ضد زیردریایی و سایر هواپیماهای چینی در این عملیات شرکت داشتند.
گفتگوی چین و آمریکا درباره لغو تحریم ها و عوارض گمرکی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2022
چین آمریکا را به افزایش خطرات نظامی در منطقه هند-آرام متهم کرد
23 مه، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، آمادگی کشورش را برای مشارکت نظامی در دفاع از تایوان "در صورت تهاجم" اعلام کرد. وی گفت: ایالات متحده به حمایت از امنیت تنگه تایوان ادامه می دهد و قصد دارد اطمینان حاصل کند که "وضعیت موجود آن به طور یکجانبه تغییر نمی کند." بعداً در کاخ سفید توضیح داده شد، سخنان بایدن مربوط به تامین تسلیحات بود.
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و استان جزیره ای آن در سال 1949 پس از اینکه نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای چک که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بودند، به تایوان نقل مکان کردند، قطع شد. ارتباطات تجاری و غیررسمی بین این جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین شروع به تماس از طریق سازمان های غیر دولتی – جمعیت توسعه روابط از طریق تنگه تایوان در پکن و بنیاد تبادلات از طریق تنگه تایوان در تایپه کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала