زاخارووا از وزیر خارجه امریکا به دلیل سخنان درباره "انزوای" روسیه در گروه 20 انتقاد کرد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر ماریا زاخاروا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخاروا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2022
اشتراک
ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه ضمن اظهار نظر درباره سخنان آنتونی بلینکن را به دلیل سخنانش وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه روسیه در اجلاس گروه 20 منزوی شده و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه زودتر از موعد مقرر جلسه را ترک کرد، وی را متهم به افسانه سرایی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، این دیپلمات روس اظهار داشت بلینکن با رفتارش در اجلاس سران خود را به انزوا کشاند و اکنون فقط می تواند افسانه بسازد و خیال پردازی کند.
زاخارووا در کانال تلگرامی خود نوشت:" آقای بلینکن، این شما هستید که با نادیده گرفتن تعدادی از رویدادهای همایش ، جایی که اکثریت حتی شما را به یاد نیاورد ، خود را به انزوا کشاندید. و حالا برای توجیه شکست خود، داستان و افسانه می سازید. برای ما تعریف کردید چگونه شخصاً از همه می خواهید روسیه را منزوی کنند".
Лавров Иран - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2022
لاوروف: تمامی کشورها در G20 از حملات غرب به روسیه در حمایت نکردند
زاخارووا پیشتر 8 ژوئیه تاکید کرد که تلاش های غرب برای تحریم سخنرانی لاوروف در گروه شکست خورده است.
7 ژوئیه گزارش شد که عکس گرفتن دسته جمعی سنتی از وزرای خارجه کشورهای گروه 20 لغو شده است. بر اساس تعدادی از گزارش های رسانه ای، دلیل احتمالی لغو این کار، نگرش شرکت کنندگان در نشست به عملیات ویژه روسیه برای حفاظت از غیرنظامیان دونباس بوده است. از جمله موضع بلینکن بر لغو مراسم عکس گرفتن تا حد زیادی تأثیر گذاشت. گزارش شده بود که او نمی خواست به همراه لاوروف در این مراسم شرکت کند.
همچنین مشخص شد که یوشیماسا هایاشی، رئیس وزارت امور خارجه ژاپن در ضیافت شام سران وزارت خارجه گروه 20 در چارچوب نشست بالی حاضر نشد. اشاره شد که یوشیماسا از ملاقات با لاوروف اجتناب کرد.
وزیر خارجه روسیه به نوبه خود خاطرنشان کرد که تحریم ضیافت شام از سوی کشورهای غربی"عدم تمایل آنها و درک آنها از تشریفات و نزاکت" را نشان می دهد. لاوروف گفت که خودش سخنرانی همکارانش را تحریم نکرده و از همه آنها حضور داشته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала