لاوروف از تلاش غرب برای جلوگیری از صادرات غلات روسیه خبر داد

© Sputnik / Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2022
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در پی حضور در نشست وزرای خارجه گروه 20، از تلاش غرب برای جلوگیری مصنوعی از صادرات غلات روسیه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، لاوروف گفت: "آمار با وضوح زیادی نشان می دهد که غلاتی که در بنادر اوکراین محبوس می شوند کمتر از 1 درصد تولید جهانی است و بنابراین تأثیر واقعی بر امنیت غذایی ندارد. تنها چیزی که لازم است این است که غرب به طور مصنوعی مانع ازصادرات ما به کشورهایی شود که قرارداد خرید غلات را با ما امضا کرده اند".
Колосья пшеницы - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2022
آمادگی ایران برای مشارکت در جابجایی غلات از کریدور دریای سیاه
پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در گفت‌وگوی تلفنی با کارل نهمر، صدراعظم اتریش، گفته بود که تلاش‌ها برای متهم کردن مسکو به ایجاد مشکل در صادرات محصولات کشاورزی به بازارهای جهانی بی‌اساس است.
رهبر روسیه همچنین در گفتگو با ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا، خاطرنشان کرد: روسیه آماده است تا از طریق صادرات غلات و کود به غلبه بر بحران غذایی کمک کند، اما برای این کار لازم است محدودیت‌های اعمال شده با انگیزه‌های سیاسی توسط کشورهای غرب برداشته شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала