بریتانیا لایحه امنیتی جدید اینترنتی را تصویب می کند

© AFP 2023 / Justin Tallisبریتانیا لایحه امنیتی جدید اینترنتی را تصویب می کند
بریتانیا لایحه امنیتی جدید اینترنتی را تصویب می کند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2022
اشتراک
بر اساس لایحه جدید در قوانین برتانیا، شرکت‌های فن آوری باید از کاربران اینترنت در برابر اطلاعات نادرست که تهدیدی برای جامعه بریتانیا و دموکراسی است محافظت کنند.
به گزارش گاردین، پیش‌نویس لایحه امنیت اینترنت دولت بریتانیا شامل ماده‌ای است که شرکت‌های فناوری را ملزم می‌کند "از کاربران اینترنت در برابر اطلاعات نادرست که تهدیدی برای جامعه بریتانیا و دموکراسی است محافظت کنند" را مطرح کرده است.
این روزنامه می‌نویسد که این قانون از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، ویدئوها و موتورهای جستجو می‌خواهد تا اقداماتی را برای "به حداقل رساندن تاثیر اطلاعات نادرست بر مردم که توسط کشورهای خارجی حمایت می‌شوند و با هدف مداخله در امور بریتانیا" انجام دهند.
نادین دوریس، وزیر فرهنگ، رسانه های دیجیتال و ورزش بریتانیا در این خصوص گفت: ما در حال تقویت حفاظت های امنیتی در اینترنت هستیم تا شرکت های رسانه های اجتماعی اطلاعات نادرست را شناسایی و ریشه کن کنند."
فروش اطلاعات یک میلیارد چینی در اینترنت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2022
فروش اطلاعات یک میلیارد چینی در اینترنت
به عنوان نمونه، این مقاله به ماجرای بن والاس وزیر دفاع بریتانیا اشاره می کند که به شوخی ها در مورد تامین سلاح به اوکراین اطلاع داد و احتمال حمایت لندن از ساخت سلاح هسته ای توسط کی یف را رد نکرد.
دامیان هیندز، وزیر امنیت بریتانیا، گفت: "ما به پلتفرم های آنلاین بزرگ نیاز داریم تا اقدامات بیشتری برای شناسایی و توقف این نوع رفتار نادرست هماهنگ انجام دهند. تغییر پیشنهادی در لایحه قانون مربوط به این است."
گاردین خاطرنشان می کند که نقض این قانون تا 18 میلیون پوند یا 10 درصد از کل گردش مالی یک شرکت را جریمه می کند، "که می تواند برای برخی از غول های فناوری مستقر در ایالات متحده آمریکا به میلیاردها پوند برسد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала