بورل: اتحادیه اروپا وارد جنگ با روسیه نمی شود

© Sputnik / Vitaly Podvitskiبورل: اتحادیه اروپا وارد جنگ با روسیه نمی شود
بورل: اتحادیه اروپا وارد جنگ با روسیه نمی شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2022
اشتراک
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: تحریم ها همچنان پاسخ اصلی اتحادیه اروپا به عملیات نظامی ویژه در اوکراین خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله ای که روز چهارشنبه برای روزنامه یومیوری منتشر شد، بیان کرد: اتحادیه اروپا قصد جنگ با روسیه را ندارد و پاسخ اصلی به عملیات نظامی ویژه در اوکراین همچنان تحریم‌ها خواهد بود که تأثیر آن تنها افزایش خواهد یافت.
وی اذعان کرد: در مواجهه با یک عملیات ویژه در اوکراین، ما شروع به حرکت از قصد به عمل کرده‌ایم و نشان می‌دهیم که وقتی تحریک می‌شویم، اروپا می‌تواند پاسخ دهد؛ از آنجایی که ما نمی‌خواهیم وارد جنگ با روسیه شویم، تحریم‌ های اقتصادی در قلب این واکنش قرار دارند. این واکنش ها در حال حاضر شروع به تأثیرگذاری کرده اند که فقط در ماه های آینده رشد خواهند کرد
بورل همچنین گفت که تحریم‌هایی که علیه روسیه اعمال می‌شود، بر مجتمع نظامی-صنعتی این کشور تأثیر گذاشته و تولید نفت را مختل می‌کند.
بورل خاطرنشان کرد: اگر در مورد حوزه نظامی صحبت کنیم که به دلیل تحریم‌ها بسیار مهم است، توانایی [روسیه] برای تولید موشک‌های هدایت‌ شونده دقیق مانند اسکندر و X-101 محدود است. در حوزه تولید نفت، نه تنها شرکت‌ های خارجی در حال خروج هستند، بلکه با استفاده از فناوری‌ های پیشرفته مانند حفاری افقی، شرایط سختی نیز وجود دارد و توانایی شرکت‌های روسی برای راه‌ اندازی میادین جدید محدود است. وی از جمله به مشکلات موجود در بازار خودرو و در حوزه هوانوردی اشاره کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала