بازگشت فروش بلیت های دلاری هواپیما به ریال در ایران

© AFP 2023 / MOHAMMED HUWAISبازگشت فروش بلیط های دلاری هواپیما به ریال در ایران
بازگشت فروش بلیط های دلاری هواپیما به ریال در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2022
اشتراک
با افزایش مخالفت ها و اعتراضات برای عرضه بلیت های دلاری پرواز های داخلی در ایران به اتباع خارج، وزیر راه دستور ممنوعیت فروش دلاری بلیت هواپیما و ابطال مصوبه را صادر کرد.
به گزارش اسپوتنیکبه نقل از ایسنا، بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی از پنجم تیرماه به مسافران غیرایرانی به نرخ دلار محاسبه شده است. طبق تصمیم انجمن شرکت‌های هواپیمایی، بلیت پروازها در مسیرهای کمتر از یک ساعت به قیمت ۱۰۰ دلار و در مسیرهای بیشتر از یک ساعت ۱۵۰ دلار تعیین شد که مخالفت فعالان گردشگری را به دنبال داشت و وزارتخانه های گردشگری و امور خارجه نیز در نامه های جداگانه به سازمان هواپیمایی کشور، مخالفت خود را با ادامه اجرای این طرح، به دلیل تبعات منفی آن در بازار گردشگری کشور و همچنین تردد اتباع کشورهای همسایه به ایران، اعلام کردند.
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: از این به بعد فروش بلیت پروازهای داخلی با دلار را نخواهیم داشت. این موضوع یکشنبه ۱۲ تیر به ایرلاین‌ها به صورت مکتوب ابلاغ شده است. در جلسه‌ای هم که مدیران ایرلاین‌ها با رییس سازمان هواپیمایی کشوری داشته‌اند، این ممنوعیت به آن‌ها اعلام شده است. هیچ ایرلاینی حق ندارد بالاتر از آنجه در وبسایت سازمان هواپیمایی کشوری منتشر شده، اقدام به فروش بلیت پرواز داخلی کند.
محمد محمدی‌بخش رییس سازمان هواپیمایی نیز با تاکید بر این‌که شرکت‌های هواپیمایی، چارترکننده و آژانس‌های مسافرتی اجازه فروش دلاری بلیت را به اتباع خارجی ندارند، گفت: با این حال تمهیداتی برای فروش بلیت به اتباع خارجی در نظر گرفته شده است که دستورالعمل آن به‌زودی آماده و ابلاغ می‌شود.
معاون وزیر راه افزود: با توجه به این‌که مسافران خارجی بیرون از ایران بلیت را تهیه می‌کنند و در عراق تا سقف ۱۰۰ دلار بلیت مسیرهای داخلی به فروش می‌رود، لازم است با دستورالعمل خاصی که روز شنبه آینده ابلاغ خواهد شد، ضمن توقف فروش ارزی و دلاری در داخل ایران، بخشنامه فروش جدید هم ابلاغ شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала