میانگین قیمت مسکن در تهران متری ۴۰ میلیون تومان +عکس

© Sputnik / Arina Topolevaارزان شدن مسکن در تهران + آخرین قیمت ها
ارزان شدن مسکن در تهران + آخرین قیمت ها  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.07.2022
اشتراک
متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران در خردادماه امسال ۳۹ میلیون و ۴۱۴ هزار تومان شده است.
به گزارش اسپوتنیک، گزارش تحولات بازار مسکن در شهر تهران که از سوی بانک مرکزی منتشر شده، بیانگر این است که در خردادماه متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی تهران ۳۹ میلیون و ۴۱۴ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۸.۴ و ۳۲.۸ درصد افزایش دارد.
در میان مناطق ۲۲‌ گانه شهر تهران بیشترین قیمت هر متر خانه ۸۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن با ۱۹ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان در منطقه ۱۸ بوده است که هر یک از آنها با افزایش ۲۲.۳ درصدی در منطقه یک و ۵۵.۳ درصدی در منطقه ۱۸ مواجه شده‌اند.
توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده برحسب قیمت یک مترمربع بنا در خردادماه امسال نیز حاکی از آن است که واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان به ازای هر مترمربع بنا با سهم ۱۳.۴ درصد بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص دادند و دامنه قیمتی ۲۰ تا ۲۵ و ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان با ۱۲.۳ و ۱۱.۹ درصد سهم در رتبه بعدی قرار دارد.
بسیاری از کاربران از قیمت اجاره‌بها می‌گویند که تا هشتاد درصد افزایش قیمت داشتند و بسیاری از خانواده‌ها مجبور به نقل مکان به خانه‌های ارزان‌تر شدند. این کاربران عنوان می‌کنند در حالی که مقدار ناچیزی به حقوق‌ها اضافه کرده‌اند تورم و گرانی را می‌توان در سراسر زندگی‌مان از کرایه تاکسی، اقلام خوراکی، اجاره‌بها مسکن و غیره مشاهده کرد و جای تاسف دارد که در این شرایط دولت تنها بر روی فرزندآوری متمرکز شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала