سخنگوی وزارت خارجه چین: آمریکا خطاهایش را در قبال ایران و برجام جبران کند

© AP Photoژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین
ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه چین ضمن تاکید بر اینکه اجرای برجام منافع مشترک جامعه جهانی را تامین می‌کند، تصریح کرد که آمریکا به عنوان عامل بروز مشکلات مرتبط با برجام، باید خطاهایش را در قبال ایران و توافق هسته ای جبران کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین پس از انجام مذاکرات هسته‌ای غیر مستقیم بین ایران و آمریکا در دوحه پایتخت قطر ابراز امیدواری کرد که طرفین تلاش‌های دیپلماتیک را برای یافتن اساس مشترک در مورد مسائل حل نشده افزایش دهند و موانع از سرگیری پایبندی کامل (به برجام) را از سر راه بردارند.
سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه تاکید کرد:آمریکا به عنوان کشوری که مساله هسته‌ای ایران را به وجود آورد، باید اشتباهات خود را جبران کرده و به نگرانی‌های قانونی ایران فعالانه پاسخ دهد.
پرچم ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2022
نماینده بریتانیا در سازمان ملل از ایران خواست تا با توافق برجام موافقت کند
وی همچنین تصریح کرد که آمریکا باید بکوشد تا بزودی به نتایجی از مذاکرات ازسرگیری اجرای برجام دست یابد.
مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا با تسهیل گری اتحادیه اروپا، روزهای سه شنبه و چهارشنبه (7 و 8 تیر) به میزبانی دوحه برگزار شد.
بعد از این مذاکرات "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه ایران درتماس تلفنی با همتای قطری خود، ضمن تشکر از حسن میزبانی دوحه اظهار داشت: ارزیابی ما از مرحله اخیر مذاکرات در دوحه مثبت است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала