تلاش ماکرون برای متقاعد کردن بایدن به محتاط بودن

© AP Photo / Michel Eulerماکرون هنگام سخنرانی سرفه کرده و ماسک را از صورت خود برداشت + ویدئو
ماکرون  هنگام سخنرانی سرفه کرده و ماسک را از صورت خود برداشت + ویدئو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2022
اشتراک
نیویورک‌ تایمز می نویسد؛ ماکرون سعی کرد بایدن در خصوص تصمیم به محدود کردن واردات نفت از روسیه، متقاعد به محتاط بودن کند.
به گزارش اسپوتنیک، استیون هایوارد، ستون نویس نشریه نیویورک تایمز در مقاله ای نوشت؛ امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه سعی کرد جو بایدن، همتای کار آمریکایی خود که قصد دارد واردات نفت از روسیه را محدود کند، متقاعد به محتاط بودن کند.
به عقیده وی، اجلاس سران گروه 7، بدترین از زمان حضور جیمی کارتر در کاخ سفید بوده است. این روزنامه نگار معتقد است که رویداد با حضور بایدن و نشستی که در سال 1979 در ژاپن برگزار شد، با حضور یک "رئیس جمهور دیوانه آمریکایی" در آنها متحد شده است. بنابراین، بایدن با حمایت از ایده اعمال محدودیت های قیمتی بر نفت روسیه، از کشورهای خاورمیانه می خواهد که عرضه این منبع به غرب را افزایش دهند.
امانوئل ماکرون در این هفته تلاش کرد به آرامی رئیس جمهور بایدن متقاعد به محتاط بودن کند که ظاهراً همه اشتباهات سیاسی کارتر را تکرار می کند. در آستانه سفر بایدن به عربستان سعودی به امید افزایش تولید نفت، ماکرون به او گفت: سعودی ها و دیگر تولیدکنندگان بزرگ خلیج فارس به حداکثر ظرفیت نزدیک شده اند و حتی اگر بخواهند نمی توانند به بایدن کمک کنند.
نویسنده این نشریه تاکید کرد که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده تلاش کرد تا بایدن را از شرمساری عمومی نجات دهد.
در این مقاله آمده است: مفهوم توصیه ماکرون این بود که زمان آن رسیده است که ایالات متحده خود را جمع کند و از ذخایر نفتی خود مراقبت کند.
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2022
گاف جدید جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا
همانطور که هایوارد می نویسد، بایدن متوجه نمی شود که کشورهای اروپایی می خواهند تحریم ها علیه مسکو را کاهش دهند، که تهدیدی برای آسیب رساندن به اقتصاد آنها بیشتر از روسیه است و جایگاه خود را در این روند حفظ کند.
رهبران کشورهای گروه 7 (بریتانیا، آلمان، ایتالیا، کانادا، ایالات متحده آمریکا، فرانسه و ژاپن) در اجلاس 26 تا 28 ژوئن تصمیم خود را برای کاهش وابستگی به انرژی روسیه را تأیید کردند و به طور آزمایشی با آغاز محدود کردن قیمت‌ها برای نفت و گاز روسیه موافقت کردند. بر اساس بیانیه‌ای که پس از این اجلاس منتشر شد، رهبران گروه 7 از تصمیم اتحادیه اروپا برای بررسی راههای کنترل قیمت انرژی، از جمله امکان اعمال محدودیت موقت بر قیمتهای واردات در صورت لزوم، با شرکای بین‌المللی استقبال می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала