جمع بندی نتایج نشست سران کشورهای حاشیه خزر

© Sputnik / Grigory Sysoev  /  مراجعه به بانک تصاویر جمع بندی نتایج نشست سران کشورهای حاشیه خزر
جمع بندی نتایج نشست سران کشورهای حاشیه خزر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2022
اشتراک
پوتین: موافقت کردیم که گام هایی برای ایجاد همکاری در صنعت و فناوری برداریم.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ضمن پاسخ به سوالات خبرنگاران پس از برگزاری نشست سران کشورهای حاشیه خزر در عشق آباد گفت: پنج کشور حاشیه خزر به توزیع صلاحیت ها و شایستگی ها و ایجاد همکاری، از جمله در فن آوری های بالا می پردازند.
وی خاطرنشان کرد: گفت و گو ها البته نه تنها در خصوص انرژی و لوجستیک بلکه در حوزه همکاری های صنعتی نیز بود از جمله در چنین جهاتی که بدون شک منافع مشترک برای همه کشورها وجود دارد، منظورم جهات اصلی فعالیت های اقتصادی ماست.
رهبر روسیه گفت: "ما توافق کردیم که این حوزه‌های اولویت‌دار را انتخاب کنیم، شایستگی‌ها و صلاحیت ها را بین خود توزیع کرده و برای ایجاد همکاری گسترده در زمینه‌های اصلی، در درجه اول در صنعت، در فناوری‌های پیشرفته گام برداریم".
دیدار پوتین و رئیسی در عشق آباد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2022
دعوت رئیسی از پوتین برای همکاری در حوزه خزر
ششمین دور اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر شامل جمهوری اسلامی ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان، عصر امروز(چهارشنبه) به میزبانی عشق آباد پایتخت ترکمنستان آغاز شد.
ششمین دور نشست سران کشورهای ساحلی خزر قرار بود سال گذشته برگزار شود اما بنا به دلیل شیوع ویروس کرونا و وجود محدودیت ها، به امسال موکول شد.
قرار است که هفتمین نشست سران خزر در زمان توافق شده در ایران برگزار شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала