تعدادی از فروشندگان سوالات جعلی و غیرواقعی کنکور در ایران دستگیر شدند

© Photo / IRNAتعدادی از فروشندگان سوالات جعلی و غیرواقعی کنکور در ایران دستگیر شدند
تعدادی از فروشندگان سوالات جعلی و غیرواقعی کنکور در ایران دستگیر شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2022
اشتراک
رییس شورای حفاظت آزمون سراسری از محدودیت اینترنت در مناطق حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری در روزهای پنجشنبه ۹ و جمعه ۱۰ تیرماه به منظور حفظ حقوق داوطلبان خبر داد و گفت: با تلاش عوامل امنیتی، انتظامی و قضایی تعدادی از فروشندگان سوالات جعلی و غیرواقعی کنکور ۱۴۰۱ دستگیر شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمد حسین حاجیلو با تشریح اقدامات گسترده برای حفظ امنیت آزمون سراسری اظهار داشت:با پیگیری انجام شده به منظور حفظ حقوق عموم داوطلبان پر تلاش و جلوگیری از هرگونه اقدام افرادی که به ناحق در پی کسب رتبه در آزمون سراسری هستند دسترسی به اینترنت در دانشگاه‌ها و مدارس محل برگزاری آزمون سراسری، در ساعات برگزاری این آزمون محدود شد.
وی با بیان اینکه فردا بیشترین تعداد داوطلبان در گروه آزمایشی علوم تجربی به رقابت می‌پردازند، یادآور شد: تمامی حوزه‌های آزمون به دستگاه آشکارساز ابزار الکترونیکی مجهز شده‌اند و به همراه داشتن یا استفاده از ابزارهای الکترونیکی ارتباطی در داخل حوزه آزمون با هر مشخصاتی موجب محرومیت و پیگیرد قانونی این افراد می شود.
دانشگاه تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2022
وزیر علوم ایران: کنکور فعلا حذف نمی‌شود
به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، رییس شورای حفاظت آزمون سراسری خاطرنشان کرد: با تلاش عوامل امنیتی، انتظامی و قضایی تعدادی از عوامل گروه‌هایی که اقدام به فروش سؤالات جعلی کنکور یا وسایل الکترونیکی ارتباطی برای تقلب کرده بودند، بازداشت شدند، البته همه سؤالات فروخته شده کاملاً جعلی و غیر واقعی هستند.
حاجیلو تاکید کرد: داوطلبان و والدین گرامی آنها اطمینان داشته باشند آزمون سراسری با حفاظت و امنیت کامل و در شرایط مطلوب در حال برگزاری است.
به گزارش ایرنا، ‌در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۴۸۹هزار و ۲۲۰ داوطلب ثبت نام کردند که این آزمون از روز گذشته (چهارشنبه هشتم تیر ماه) و با رقابت گروه آزمایشی هنر در سراسر کشور آغاز شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала