حجم مبادلات تجاری روسیه با ایران در سال 2021 بیش از 70 درصد افزایش یافت

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر Председатель Комитета Совета Федерации по международным делам Константин Косачев
Председатель Комитета Совета Федерации по международным делам Константин Косачев  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2022
اشتراک
تلاش برای اعمال فشار، تهدید و باج‌گیری تحریم‌ها به نتیجه مورد انتظار منتهی نمی‌شود و گاهی اوقات نتیجه کاملاً معکوس دارد که رشد بیش از 70 درصدی تجارت بین روسیه و ایران در سال 2021 آنرا نشان می‌دهد. این مطلب را امروز روز چهارشنبه کنستانتین کوساچف، نایب رئیس شورای فدراسیون، مجلس علیای پارلمان روسیه اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، این سناتور روس در دیدار با هیئت پارلمانی ایران به ریاست محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس شورای اسلامی گفت: "تجربه ایران به خوبی تایید می کند که هیچ تلاشی برای تحریم کشور، باج گیری، فشار، تهدید هیچ گاه به نتیجه مطلوب برای کسانی که در این کار مشغول هستند منجر نمی شود. به علاوه گاهی اوقات نتیجه دقیقا برعکس است. در این مورد من می گویم. من در مورد روابط دوجانبه ما بین روسیه و ایران صحبت می کنم که با پویایی مثبت روزافزون در حال توسعه است. اگر آمار را در نظر بگیریم، گردش تجاری ما در سال گذشته بیش از 70 درصد افزایش یافته است. این رقم نیاز به توضیح اضافی ندارد. این پویایی امسال نیز ادامه خواهد داشت".
احتمال بکارگیری توربین های گازی ساخت ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2022
احتمال بکارگیری توربین های گازی ساخت ایران در روسیه
کوساچف تصریح کرد که این فقط در مورد معاملات خرید و فروش نیست، بلکه در مورد همکاری سرمایه گذاری در مقیاس بزرگ است. وی ساخت نیروگاه اتمی در بوشهر را به عنوان نمونه برشمرد. این سناتور روس تصریح کرد: ایران و روسیه مدت‌هاست که با تلاش‌ها برای ایجاد دنیای تک قطبی به رهبری آمریکا مخالف بوده‌اند. کوساچف تاکید کرد که ایران "این مسیر را برای مدت طولانی تری از روسیه دنبال می کند."
نایب رئیس شورای فدراسیون در این گفتگو به علاقه ایران برای حضور فعالتر دراتحادیه های همگرایی با حضور روسیه اشاره کرد. وی ادامه داد: از دیدگاه ما، امیدوارکننده‌ترین آن، نزدیک شدن بیشتر ایران به سازمان همکاری شانگهای است. نایب رئیس شورای فدراسیون تاکید کرد: رضایت همه مشارکت کنندگان در ساختارهای همگرایی مربوطه لازم است، اما ما علاقه مندیم که نزدیک شدن ایران به این ساختارها ادامه یابد.
به گفته وی، همچنین دستور کار گسترده ای برای همکاری در موضوعات مهم بین المللی وجود دارد. کوساچف در پایان گفت: "در میان اولین موارد، می توانم از مسئله سوریه نام ببرم. همچنین باید موضوع همکاری ما در منطقه خزر را با در نظر گرفتن ششمین اجلاس امروز خزر ذکر کرد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала