توضیحات کارشناس سیاسی درباره دلایل موافقت ترکیه با ورود فنلاند و سوئد به ناتو

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ ترکیه به اعتراض عراق
پاسخ ترکیه به اعتراض عراق   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2022
اشتراک
اونور سینان گوزالتان، کارشناس سیاسی و دانشیار دانشگاه دوستی ملل روسیه درباره دلایل موافقت ترکیه با ورود فنلاند و سوئد به ناتو توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش اسپوتنیک، اونور سینان گوزالتان گفت: دریادداشت (مورد توافق)، سوئد و فنلاند متعهد می شوند که از حمایت از سازمان های تروریستی PKK/PYD (حزب کارگران کردستان/ حزب اتحاد دموکراتیک سوریه) خودداری کنند. این شرط از همان ابتدا توسط دولت ترکیه مطرح شد. امروز همانطور که می بینیم خواسته های آنکارا پذیرفته شده است. توافق به دست آمده نتیجه سیاست متعادل سازی مصلحت گرایانه رهبری ترکیه است. نباید فراموش کرد که ترکیه وارد مرحله پیش از انتخابات شده است. دولت در تلاش است تا فشار غرب را کاهش دهد.
استقبال بایدن از توافق ترکیه با سوئد و فنلاند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2022
استقبال بایدن از توافق ترکیه با سوئد و فنلاند
از سوی دیگر، روابط ترکیه و روسیه در حال حاضر بسیار قوی است. بنابراین، من فکر نمی کنم که توافق امروز بتواند باعث شکست آنها شود. من شخصا معتقدم که گسترش ناتو منافع ملی ترکیه را تهدید می کند. هیچ تضمینی وجود ندارد که فردا سوئد، فنلاند یا یکی دیگر از کشورهای ناتو از سازمان های تروریستی علیه ترکیه حمایت نکنند. ایالات متحده آمریکا از سال ها پیش از ساختارهایی که امنیت ترکیه را تهدید می کند، حمایت کرده و به حمایت خود از آنها ادامه می دهد. در نهایت، تفاهم نامه امروز تنها یک راه حل موقت است. مسیرهای ترکیه و ناتو که منافع ژئوپلیتیکی متفاوتی دارند، دیر یا زود از هم جدا خواهند شد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала