طالبان فعالیت شهروندان افغانستان در بازار فارکس را ممنوع کرد

© Sputnik / Stringerطالبان فعالیت شهروندان افغانستان در بازار فارکس را ممنوع کرد
طالبان فعالیت شهروندان افغانستان در بازار فارکس را ممنوع کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2022
اشتراک
سخنگوی بانک مرکزی طالبان پس از اعلام این ممنوعیت گفت که با خاطیان برخورد خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ به نقل از صابر مهمند، سخنگوی بانک مرکزی طالبان نوشت: "بانک مرکزی به دلیل فارکس یا تجارت ارزهای آنلاین ارزهای خارجی را ممنوع کرده و هیچ قاعده ای در شرع این موضوع را تایید نمی‌کند."
به دنبال قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، به دنبال فروپاشی اقتصادی در این کشور بسیاری از مردم به تجارت ارزهای خارجی در بازار فارکس با رمزارزها روی آوردند. طالبان تاکنون تجارت رمزارز در افغانستان را ممنوع نکرده است.
با وجود اینکه آماری مبنی بر تعداد افراد در بازار فارکس در افغانستان معامله می کنند، اما سخنگوی بانک مرکزی طالبان گفته است که روزانه میلیون ها دلار در این بازار عمدتاً توسط معامله‌گران ارز دیجیتال در سرای شهزاده کابل معامله می‌شود.
طالبان 16  تانکر بنزین بی‌کیفیت به ایران را بازگرداندند ‎ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2022
طالبان 16 تانکر بنزین بی‌کیفیت به ایران را بازگرداندند ‎
این در حالی است که پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، ارزهای بانک مرکزی از سوی آمریکا مسدود شده و این کشور با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه شده است. انزوای افغانستان پس از به قدرت رسیدن طالبان و عدم کمک مالی به این کشور باعث از بین رفتن 40 درصد از GDP این کشور شده است.
پیش از این نشریه اکونومیست چاپ لندن در یکی از شماره های اخیر خود گفته است که مدیریت مالی طالبان در افغانستان شگفت انگیز و این گروه توانسته به رغم تحریم‌های آمریکا درآمد داخلی را تقویت کند.
این نشریه در آخرین گزارش خود درباره طالبان روز گذشته ( شنبه،21 خرداد) در مطلبی تحت عنوان "حکومت طالبان به طرز شگفت‌انگیزی در جمع‌آوری پول موفق است" نوشته است: "به تخمین بانک جهانی٬ افغانستان در سال جاری حدود 1.7 میلیارد دلار درآمد داخلی از طریق مالیات، گمرک و تعرفه‌های خدمات جمع آوری خواهد کرد که حدود سه چهارم درآمدی است که دولت قبلی در سال 2020 از منابع داخلی جمع‌آوری کرده بود"
این نشریه گفته است: طالبان درآمدهای رسمی افغانستان را با استفاده از نرم افزارهای پیچیده مدیریت می‌کنند و بالاتر از آن اختلاس را که یک مشکل جدی در دولت قبلی بود، از بین برده است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала