شناسایی بیش از ۳۴۰۰ مورد ابتلا به آبله میمون در ۵۰ کشور

© AP Photo / CDCشناسایی بیش از ۳۴۰۰ مورد ابتلا به آبله میمون در ۵۰ کشور
شناسایی بیش از ۳۴۰۰ مورد ابتلا به آبله میمون در ۵۰ کشور - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2022
اشتراک
سازمان جهانی بهداشت بیش از ۳۴۰۰ مورد ابتلا به آبله میمون را در ۵۰ کشور گزارش کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان جهانی بهداشت (WHO) از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون ۳.۴۱۳ مورد تایید شده آزمایشگاهی ابتلا به آبله میمون در ۵۰ کشور جهان و یک مورد مرگ را ثبت کرده است.
این سازمان خاطرنشان کرد: از اول ژانویه تا ۲۲ ژوئن ۲۰۲۲، ۳۴۱۳ مورد آبله میمون و یک مورد مرگ ناشی از آبله میمون از ۵۰ کشور و منطقه واقع در پنج منطقه سازمان جهانی بهداشت به این سازمان گزارش شده است. از زمان انتشار خبرنامه قبلی در ۱۷ ژوئن، ۱۳۱۰ عفونت جدید در هشت کشور شناسایی شده است.
بیشتر موارد آبله میمون ۸۶ درصد در منطقه اروپا رخ می دهد. پس از آن آمریکا۱۱ درصد، آفریقا ۲ درصد، مدیترانه شرقی کمتر از ۱ درصد و آسیا و اقیانوسیه کمتر از ۱ درصد قرار دارند. از بین کشورها، بیشترین میزان ابتلا در حال حاضر در بریتانیا است، جایی که ۷۹۳ نفر به آبله میمون مبتلا شدند، همچنین در آلمان ۵۲۱، اسپانیا ۵۲۰، پرتغال ۳۱۷، فرانسه ۲۷۷، هلند ۱۶۷ و ایالات متحده آمریکا ۱۴۲ نفر شناسایی شدند. در ۴۳ کشور و دیگر مناطق باقی مانده، تعداد موارد از ۱۰۰ مورد تجاوز نمی کند. تنها مرگ تا به امروز در نیجریه بوده است.
سازمان جهانی بهداشت به دقت وضعیت اپیدمیولوژیک را زیر نظر دارد. در کشورهایی که برای آبله میمون بومی نیستند، عفونت عمدتاً در مردانی دیده می‌ شود که اخیراً رابطه صمیمی با "شریک‌ های جدید یا چندتایی" داشته‌اند.
گسترش عفونت در تعداد زیادی از کشورها نشان می دهد که ویروس "ممکن است برای مدتی در گردش بوده باشد" بدون اینکه توسط سیستم های نظارتی شناسایی شود. با این حال، سازمان جهانی بهداشت خطر شیوع این بیماری را در سطح جهانی متوسط ​​می داند.
کمیته آبله میمون در نشست خود در ۲۳ ژوئن در ژنو به این نتیجه رسید که شیوع این بیماری در حال حاضر یک وضعیت اضطراری نگران کننده بین المللی نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала