بازگشت محدودیت های کرونایی در فرانسه

© Sputnik / Dominique Boutin /  مراجعه به بانک تصاویر بازگشت محدودیت های کرونایی در فرانسه
بازگشت محدودیت های کرونایی در فرانسه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2022
اشتراک
فرانسه از شهروندان می‌خواهد در وسایل نقلیه عمومی دوباره از ماسک استفاده کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، بریژیت بورگینیون وزیر بهداشت فرانسه، روز دوشنبه گفت که مردم فرانسه باید دوباره در مناطق شلوغ، به ویژه در وسایل حمل و نقل عمومی، استفاده از ماسک را آغاز کنند، زیرا فرانسه باید با موج جدیدی از عفونت های کووید-۱۹ ناشی از انواع جدید این بیماری مقابله کند.
او به RTL گفت: من نمی‌گویم باید اجباری باشد، اما از مردم فرانسه می‌خواهم که ماسک را در وسایل نقلیه عمومی بگذارند. من فقط توصیه نمی‌کنم، من آن را درخواست می‌کنم.
وی اضافه کرد که ماسک‌های صورت باید دوباره در سایر مناطق بسته مانند محل کار یا مغازه‌ها استفاده شود.
فرانسه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۶۰۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرد که بالاترین رقم در روز دوشنبه از ۱۸ آوریل است. پنج روز پیش، آلن فیشر رئیس واکسیناسیون فرانسه، تأیید کرد که این کشور مانند سایر کشورهای اروپایی در بحبوحه موج جدید کووید-۱۹ قرار دارد و افزود که شخصاً طرفدار بازگرداندن استفاده از ماسک اجباری در وسایل نقلیه عمومی است.
عفونت های جدید از اواخر ماه مه در فرانسه به طور پیوسته در حال افزایش بوده است، به طوری که میانگین متحرک هفت روزه موارد جدید روزانه بین رقم ۲۷ می ۱۷,۷۰۵ و روز دوشنبه ۷۱,۰۱۸ چهار برابر شده است.
با این حال، این کل هنوز پنج برابر کمتر از رکورد ۳۶۶۱۷۹ در ابتدای سال است. تعداد افرادی که به دلیل این بیماری در بیمارستان بستری شدند در ۱۸ ژوئن به ۱۳۸۷۶ نفر کاهش یافت، اما از آن زمان با ۱۲۲۳ افزایش به ۱۵۰۹۹ رسیده است که بالاترین میزان در چهار هفته است.
به طور سنتی یک تاخیر دو هفته ای بین موارد و روند بستری شدن در بیمارستان و سپس تاخیر مشابه در مورد مرگ و میر ناشی از کووید وجود دارد. تعداد قربانیان کووید در فرانسه طی ۲۴ ساعت روز سه شنبه ۴۸ نفر افزایش یافت و به ۱۴۹۴۰۶ نفر رسید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала