چاووش اوغلو: ترکیه از تحریم های اعمال شده علیه ایران حمایت نمی کند

© Photo / Iranian foreign ministryحسین امیر عبداللهیان و مولود چاووش اوغلو وزرای امور خارجه ایران و ترکیه
حسین امیر عبداللهیان و مولود چاووش اوغلو وزرای امور خارجه ایران و ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2022
اشتراک
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با وزیر خارجه ترکیه در محل وزارت امور خارجه ترکیه دیدار کرد.
به گزارش اسپوتنیک، امیرعبداللهیان در این سفر و در دیدار با مقامات ترکیه، موضوعات مهم مرتبط با روابط دوجانبه و همچنین همکاری‌ های دو کشور در حوزه های منطقه ای و بین المللی را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار خواهد داد.
مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در آنکارا پس از گفتگو با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران بیان کرد: ترکیه از تحریم هایی که غرب علیه ایران وضع کرده است حمایت نمی کند.
وی گفت: ما از تحریم های اعمال شده علیه ایران حمایت نمی کنیم و آنها را صحیح نمی دانیم. علاوه بر این، چاووش اوغلو ابراز امیدواری کرد که "توافق هسته ای کارساز باشد".
وزیر خارجه ترکیه افزود: ما همچنین قصد داریم تلاش بیشتری برای افزایش حجم معاملات خود انجام دهیم؛ ما به همکاری برای تضمین حفاظت از وضعیت مسجد [اورشلیم] الاقصی و فلسطین ادامه خواهیم داد.
عبداللهیان نیز به نوبه خود اعلام کرد که قصد دارد "پیش نویس پیشنهادهای ایران برای توافق جامع بلندمدت بین دو کشور" را به مقامات ترکیه تحویل دهد.
وزیر امور خارجه ایران گفت: توافق کردیم در آینده نزدیک کمیسیون مشترک اقتصادی تشکیل دهیم.
رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در ۲۵ می گفت که احتمال شکست مذاکرات با تهران برای بازگشت به پایبندی کامل به مفاد توافق هسته ای در حال حاضر بیشتر از احتمال موفقیت در این گفتگو است. در همان زمان، در ۸ ژوئن، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفت که تهران بسته جدیدی از پیشنهادات را برای بازگرداندن توافق به واشنگتن ارائه کرده است.
امیرعبداللهیان قرار است بعد از سفر به آنکارا به ترکمنستان رفته و در اجلاس وزرای خارجه اجلاس خزر شرکت کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала