https://spnfa.ir/20220625/تولید-مجدد-تندر-در-ایران-با-همکاری-روسیه-11341424.html
تولید مجدد تندر۹۰ در ایران با همکاری روسیه
تولید مجدد تندر۹۰ در ایران با همکاری روسیه
اسپوتنیک ایران
از سال ۱۳۹۷ به دلیل مشکلات ارزی در جمهوری اسلامی ایران واردات خودروی خارجی ممنوع شد این درحالی بود که قیمت ها در بازار خودرو با انحصار شدید دو خودرو ساز داخلی... 25.06.2022, اسپوتنیک ایران
2022-06-25T15:15+0430
2022-06-25T15:15+0430
2022-06-25T15:15+0430
گزارش و تحلیل
اقتصادی
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/07e6/06/19/11341285_0:72:1017:644_1920x0_80_0_0_38036cec18c2c48713495a80614df82e.jpg
در چهار سال گذشته بار ها مسئله ی آزاد سازی واردات خودرو جهت رقابتی شدن این بازار مطرح شد اما هر بار بدلیل حمایت از خودرو سازان داخلی منتفی میشد.امسال بدلیل شکاف عمیق میان عرضه و تقاضا و ناتوانی خودرو سازان داخلی در مسیر ساخت خودرو های با کیفیت و اقتصادی واردات خودرو پس از پیچ و خم های فراوان آزاد شد اما با شرط و شروط بسیار.به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران تعامل ایران و روسیه در زمینه خودروسازی را صرفاً در مرحله قطعات دانست و گفت: صنعت خودرو روسیه پس از تحریم ها و درگیری با اوکراین بشدت آسیب دید و طرف های تجاری از روسیه خارج شدند.برخی از خودرو هایی که در روسیه تولید میشود مانند تندر ۹۰، هم در ایران سابقه تولید دارند و هم در روسیه.مذاکراتی صورت گرفته که برخی قطعات را که روسیه تولید می کنند از آنها بگیریم و دوباره تندر ۹۰ را فعال کنیم و برخی قطعات را نیز به آن نیاز دارند برای آنها ارسال کنیم همکاری خود را میان ایران و روسیه از قطعات است یعنی بخشی از قطعات را مات می کنیم بخشی را آنها.وزیر صمت جمهوری اسلامی ایران پیرامون شرایط واردات خودرو بیان کرد: واردات خودرو به تعریف مورد توجه است در این دوره اول پر کردن شکاف عرضه و تقاضا است کمتر از ۹۰۰ هزار خودرو تولید شد اما برآورد ما یک میلیون و پانصد هزار تقاضا است، شکاف بین عرضه و تقاضا باعث تفاوت قیمت کارخانه و بازار شده و همین موضوع باعث ایجاد شدن موضوع سرمایه شدن خودرو است، ما با همراه کردن واردات خودرو و تولید داخل در تلاش هستیم تا تقاضای بازار را پاسخگویی کنیم.دلیل دوم ناقص بودن سبد محصولات ما است، سه بن سازه کارآمد شاهین، تارا و تندر ۹۰ را داریم اما بن سازه های سمند و پراید قابل توسعه نیستند در نتیجه بن سازه های کار آمد ما قیمت های بالا دارد بنابراین ما یک محصول با کیفیت با زیر ۱۰ هزار دلار قیمت در سبد محصولات خود را نداریم و این باعث شده بخش عظیمی از شرایط خودرو ناراضی باشند.وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر اهمیت واردات خودرو های با کیفیت کشور مبدا را جهت واردات خود را حائز اهمیت پایین دانسته و بیان کرد: بیش از ۴ میلیارد از جمعیت جهان بدنبال خودرو های اقتصادی و با کیفیت هستند در نتیجه خودرو های اروپایی هستند که با قیمت زیر ده هزار دلار تولید می شوند و برند های معروف و معتبر نیز خودرو های زیر ده هزار دلار دارند.تنها چند قید برای واردات خودرو داریم، خودرو وارداتی باید دارای خدمات پس از فروش، کیفیت بالا و استاندارد باشد اینکه ساخت کدام کشور باشد جزو محدودیت ها نیست.
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
خبرها
fa_FA
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/07e6/06/19/11341285_32:0:985:715_1920x0_80_0_0_27e26b31b498a7af5478de07cd75a733.jpgاسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
اقتصادی
تولید مجدد تندر۹۰ در ایران با همکاری روسیه
از سال ۱۳۹۷ به دلیل مشکلات ارزی در جمهوری اسلامی ایران واردات خودروی خارجی ممنوع شد این درحالی بود که قیمت ها در بازار خودرو با انحصار شدید دو خودرو ساز داخلی بشدت افسار گسیخته شد بطوری که این کالا بر خلاف ماهیت مصرفی به کالایی ارزشی تبدیل شد و بر قیمت آن دامن زده شد.
در چهار سال گذشته بار ها مسئله ی آزاد سازی واردات خودرو جهت رقابتی شدن این بازار مطرح شد اما هر بار بدلیل حمایت از خودرو سازان داخلی منتفی میشد.
امسال بدلیل شکاف عمیق میان عرضه و تقاضا و ناتوانی خودرو سازان داخلی در مسیر ساخت خودرو های با کیفیت و اقتصادی واردات خودرو پس از پیچ و خم های فراوان آزاد شد اما با شرط و شروط بسیار.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران تعامل ایران و روسیه در زمینه خودروسازی را صرفاً در مرحله قطعات دانست و گفت: صنعت خودرو روسیه پس از تحریم ها و درگیری با اوکراین بشدت آسیب دید و طرف های تجاری از روسیه خارج شدند.
برخی از خودرو هایی که در روسیه تولید میشود مانند تندر ۹۰، هم در ایران سابقه تولید دارند و هم در روسیه.
مذاکراتی صورت گرفته که برخی قطعات را که روسیه تولید می کنند از آنها بگیریم و دوباره تندر ۹۰ را فعال کنیم و برخی قطعات را نیز به آن نیاز دارند برای آنها ارسال کنیم همکاری خود را میان ایران و روسیه از قطعات است یعنی بخشی از قطعات را مات می کنیم بخشی را آنها.
وزیر صمت جمهوری اسلامی ایران پیرامون شرایط واردات خودرو بیان کرد: واردات خودرو به تعریف مورد توجه است در این دوره اول پر کردن شکاف عرضه و تقاضا است کمتر از ۹۰۰ هزار خودرو تولید شد اما برآورد ما یک میلیون و پانصد هزار تقاضا است، شکاف بین عرضه و تقاضا باعث تفاوت قیمت کارخانه و بازار شده و همین موضوع باعث ایجاد شدن موضوع سرمایه شدن خودرو است، ما با همراه کردن واردات خودرو و تولید داخل در تلاش هستیم تا تقاضای بازار را پاسخگویی کنیم.
دلیل دوم ناقص بودن سبد محصولات ما است، سه بن سازه کارآمد شاهین، تارا و تندر ۹۰ را داریم اما بن سازه های سمند و پراید قابل توسعه نیستند در نتیجه بن سازه های کار آمد ما قیمت های بالا دارد بنابراین ما یک محصول با کیفیت با زیر ۱۰ هزار دلار قیمت در سبد محصولات خود را نداریم و این باعث شده بخش عظیمی از شرایط خودرو ناراضی باشند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر اهمیت واردات خودرو های با کیفیت کشور مبدا را جهت واردات خود را حائز اهمیت پایین دانسته و بیان کرد: بیش از ۴ میلیارد از جمعیت جهان بدنبال خودرو های اقتصادی و با کیفیت هستند در نتیجه خودرو های اروپایی هستند که با قیمت زیر ده هزار دلار تولید می شوند و برند های معروف و معتبر نیز خودرو های زیر ده هزار دلار دارند.
تنها چند قید برای واردات خودرو داریم، خودرو وارداتی باید دارای خدمات پس از فروش، کیفیت بالا و استاندارد باشد اینکه ساخت کدام کشور باشد جزو محدودیت ها نیست.