واکنش مسکو به اعطای وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا به اوکراین و مولداوی

© AFP 2023 / Alexander Nemenovهشدار روسیه به آمریکا در خصوص ایران
هشدار روسیه به آمریکا در خصوص ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه: اتحادیه اروپا با اعطای وضعیت نامزدی عضویت به اوکراین و مولداوی، به گسترش لجام گسیخته خود ادامه می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که اتحادیه اروپا با تصمیم به اعطای وضعیت نامزدی عضویت به اوکراین و مولداوی، به "گسترش لجام گسیخته" خود ادامه داد و آینده "اروپای متحد" و "ایده‌آل‌های آن" را قربانی کرد.
در وب سایت وزارت خارجه روسیه به نقل از زاخارووا آمده است: اتحادیه اروپا با تصمیم به اعطای وضعیت نامزدی عضویت به اوکراین و مولداوی، در واقع تأیید کرد که خط توسعه فعال ژئوپلیتیکی فضای کشورهای مستقل مشترک‌المنافع را ادامه می دهد و از آن برای "مهار" روسیه استفاده می‌کند.
اوکراین و مولداوی کاندیدای عضویت در اتحادیه اروپا شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2022
اوکراین و مولداوی کاندیدای عضویت در اتحادیه اروپا شدند
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که از همه ابزارها - از اهرم مالی و اقتصادی گرفته تا حمایت نظامی- استفاده می‌شود و در مورد مولداوی و اوکراین، الزامات نزدیک شدن به اتحادیه اروپا "به خاطر شرایط سیاسی" کنار گذاشته شده است.
زاخارووا افزود: آینده "اروپای متحد"، "آرمان" دموکراسی آن، قربانی وظیفه گسترش لجام گسیخته اتحادیه اروپا، بردگی سیاسی و اقتصادی همسایگان می‌شود. آنها به عواقب منفی چنین چیزی فکر نمی‌کنند. همانطور که در نشست سران ناتو در بخارست در سال ۲۰۰۸ با نوشتن این فرمول که گرجستان و اوکراین به عضویت این ائتلاف در می‌آیند، به آن فکر نکردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала